• helnil_

Dem som startat IVF maj/juni

Testade imorse. Inte positivt. Det kan vara för tidigt jag vet men hoppet sjunker ändå lite. Det syns dock ett svagt streck i testrutan. Vad tror ni? Enligt testet skulle man då testa igen inom 48 h. Jag har egentligen testdag på lördag, är på ruvardag 12 idag. Ingen mens i sikte.. Någon mer som fått testdag en lördag? Kan ju inte ringa kliniken å tala om svaret., funderar på å testa på fredag igen och ringa då.

• helnil_

Åh nej :( det är inte för tidigt då? Har du några ägg i frysen? Kram på dig

Ahla skrev 2015-06-10 05:31:06 följande:

Minus.

• helnil_

Jag tror egentligen att det skall vara ett starkt streck :) och det är det ju inte! Så mest därför jag blir osäker :)

langtarefterbarn78 skrev 2015-06-10 08:26:07 följande:

Helnil_: Jag tycker det ser positivt ut, inget tvivel om att det är två streck!

• helnil_

Nej det är ju lite tidigt. Jag tänkte jag skulle köpa ett digitalt för att få lite tydligare resultat, ev på fredag. Nej jag har också tolkat det som att det inte bör visas något streck alls men vad vet jag har aldrig vart gravid förut :)

Jag håller tummarna för dig med kommande insättning! :)

langtarefterbarn78 skrev 2015-06-10 09:09:16 följande:

Ahla: Hoppas ni lyckas nästa gång istället! Ge inte upp så lätt. Enligt statistiken lyckas 70-75 % inom tre försök.

Helnil_: Men på ruvardag 12 kan det väl inte va så starkt? Jag tror jag testade på ruvardag 15 med sonen och då fick jag två streck men teststrecket var inte så starkt. Tror absolut du är gravid! Annars visas väl inget streck alls? Kan du inte prova med ett annat test också? Håller tummarna.

Tiden går så långsamt! Vill bara skruva fram den några veckor. Har tagit Gonal F i tre dagar nu och ska forsätta veckan ut. UL på måndag och förmodligen insättning en vecka senare om allt ser bra ut och vår sista blastocyst klarar upptiningen.

• helnil_

Åh nej :( vad tråkigt! Har ni fått någon info om vad det kan bero på? Har du ett ägg inuti dig nu? Förstår verkligen känslan. Man vill ju bara att det ska funka! Styrkekram

Zaza skrev 2015-06-10 14:01:28 följande:

Hej alla. Fick hem ett brev idag om att dem inte kunnat frysa något av dem 9 embryo som fanns. Blir så jäklaledsrn. Förra gången var det samma sak,8 som dog och inte kunde frysas och de i magen dog också. Antar att även de embryo jag har nu inte kommer överlevs eftersom alla andra dött. Vil bara lägga mig och då. Så orättvist livet är.

• helnil_

Jag har också haft jätteont i magen.. Precis så som du beskriver. Och du ser ju mitt svaga test längre upp i tråden så det behöver inte betyda att det är kört. Av alla dina 21 så är det kanske guldägget du har! Tappa inte hoppet :) men förstår att det är långt till den 18/6. Jag är så glad att jag fått tre till frysen eftersom äggplocket och veckan efter var fruktansvärt för mig. Det gör ju att man känner att man har något i "reserv" så förstår att du är ledsen över det. Jag håller tummarna för ditt ägg i magen!

Zaza skrev 2015-06-10 14:58:00 följande:

Tack för stödet, värmer så mkt. Ska egentligen testa mig den 18e men varför skulle detta befruktas av alla 21 ägg som varit? Kommer väl också dö snart. Har så ont i magen, typ som mensvärk fast värre. Kan det vara pga vaginatabletterna?

• helnil_

Ingen mens på G heller? Har du ringt kliniken? Så tråkigt för dig :( hoppas ditt frysta klarar sin upptining och att ni kan få en bebis av det ägget. Känner verkligen med dig!

Ahla skrev 2015-06-10 08:39:17 följande:

Nej, idag är testdagen. Har en blastocyst i frysen.

• helnil_

Välkommen :)

Första IVFen, inget fel på någon av oss, jag har haft problem med min ägglossning sen jag slutade med p-piller för drygt två år sen. Fick ut 14 ägg, 7 blev befruktade, ett är återinsatt och tre är i frysen. Jag har satt in 5-dagars embryo. Har testat svagt plus igår och idag men har testdag på lördag. Vågar inte riktigt hoppas. Kör digitalt test då så får vi se :)

Tinnis skrev 2015-06-11 12:59:04 följande:

Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden. Jag och min man gör vårt första IVF. I onsdags gjorde vi äggplock. 7 ägg fick de ut. Har bara en äggstock och är nöjd med det. Var är ni andra i era processer?

• helnil_

Detta är helt ofattbart för mig. Efter 2 år och 3 månaders kämpande på egen hand, med pergotime och gonal-f sprutor för att sen få detta resultat på första ivf försöket. Jag trodde verkligen inte jag kunde bli gravid. Är det någon som vet vad som händer efter att man plussat? Nu blir det långa veckor tills 12-veckors gränsen är passerad.. Jag fortsätter hålla tummarna för alla er andra!

• helnil_

Åh nej, fy så tråkigt. Har ni något påvisat problem eller varför trodde de att de ej blivit befruktade?Beklagar verkligen, förstår känslan. Jag tror dock det löser sig till sist men är så otroligt tungt när man är mitt i det :(

hatten skrev 2015-06-13 09:36:41 följande:

Min lördag kunde ha börjat på bättre sätt.. de ringde från kliniken och berättade att inga ägg hade befruktats. :'( Bara motgångar hela tiden känns det som..

Hon sade att det blir mikroinjektion nästa gång. Skulle ringa upp på måndag för att diskutera fortsättningen, men nu känns allt bara hopplöst..

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni