• Ahla

Dem som startat IVF maj/juni

Hej på er! Testdag på onsdag efter att ha fått tillbaka en blastocyst. Min första IVF, felet är en saknad äggledare efter utomkveds för ett år sedan. 

Har massa biverkningar av Lutinus, eller symptom, vad vet man. Just nu supertrött och väldigt emotionell, som vid PMS. Dock för tidigt för att jag ska tro att det är PMS.

Suck.

• Ahla

Tyckte sprutperioden och äggplocket var det värsta, för övrigt. Fick ut åtta ägg, sex befruktades, fem odlades vidare till dag fem, ett till mig och ett nådde frysen. 

• Ahla
    helnil_ skrev 2015-06-07 21:24:11 följande:

Ja det är lurigt det där om det är symptom eller biverkningar :) vilken ruvardag blir det för dig på onsdag då? Håller tummarna :)

Det blir dag 10 eller 11. Återförandet var 30 maj.
  • Ahla

Känns som att jag fått urinvägsinfektion nu också. 

• Ahla
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-08 08:16:44 följande:

Jojan: Nej vilken otur! Förhoppningsvis är det ingen fara. Det som var kvar i sprutan räckte säkert. Ska du inte ringa kliniken och fråga? Hoppas allt går bra och att det blir ÄP imorgon.

Ahla: Hoppas det inte är uvi. Det låter ju lovande att du känns dig trött, kan va ett gravidtecken! Jag var supertrött när jag blev gravid med sonen.

Hatten: Lycka till på UL idag!

Ringde kliniken och får komma dit och testa för uvi idag. Skönt. 
  • Ahla
    helnil_ skrev 2015-06-08 08:58:06 följande:

Då hade vi insättning exakt samma dag :) lycka till nu! (Jag har inte testdag förrän lördag så får vänta lite till ;))

Tack. Har tyckt att "ruvarperioden" varit helt ok fram tills nu. Igår, med tre dygn kvar, började den tärande känslan av ovisshet. Hur känner du dig?
  • Ahla

Ingen uvi funnen, fick antibiotika ändå, att ta om det blir värre. Suck suck, en och en halv dag kvar.

• Ahla

Jag hade åtta. Ett bra antal, tyckte både jag och personalen.

hatten skrev 2015-06-08 18:13:41 följande:

Var på ultra idag och hade endast 6 äggblåsor som var tillräckligt stora, de andra var så mycket mindre så de hinner inte bli.. :(

Ska på nytt ultra på onsdag för att se om det blir äggplock på fredag eller måndag. Blev riktigt besviken idag, men i och för sig så är det ju bara ett ägg som behövs, men jag hade ju hoppats på fler.

Nån annan som haft ungefär det antalet?

• Ahla
    camilla1979 skrev 2015-06-09 10:24:15 följande:

Åh.... va sakta tiden går!!!!!! Ruvardag 4 idag. Fattar inte att jag måste stå ut till midsommarafton :(
    Vilka dagar har vi test på här i gruppen?

Imorgon. Har hela dagen ledig om jag behöver. 
  • Ahla

Jag kommer nog inte kunna sova inatt. Har ingen bra känsla nu.

• Ahla
    jojan skrev 2015-06-09 18:38:36 följande:
    Å nej försök att inte tänka negativt, även om jag vet att det är svårt! Det är så onödigt att gå runt och må dåligt "i förväg", men jag var ju där i söndags, tänkte verkligen att nu är det kört också visade det dig att det var helt obefogat.. Även om vi inte är i mål ännu.

All styrka till dig, tummarna hålls!
    Men jag orkar inte gå igenom det här igen, inte på ett bra tag i alla fall. En månad av smärta, oro och undersökningar. Har som sagt en blastocyst i frysen också, men det känns hopplöst det med nu, som att man kommer bli en av dem som gör tiotals behandlingar under många år.

Vi har blivit gravida ihop förut (utomkveds) och det är inga fel på ägglossning, slemhinnor, ägg eller spermier, så vi borde ha goda förutsättningar kan man tycka. Jag är 30, han några år yngre. 
  • Ahla

Såg just att man kan betala för narkos under äggplocket på min klinik. Då kanske jag pallar en gång till i år sen...

• Ahla

Nej, idag är testdagen. Har en blastocyst i frysen.

helnil_ skrev 2015-06-10 06:49:26 följande:

Åh nej :( det är inte för tidigt då? Har du några ägg i frysen? Kram på dig

• Ahla

Detta var vårt första försök.

langtarefterbarn78 skrev 2015-06-10 08:24:13 följande:

De gånger jag testade negativt uteblev mensen tills jag slutade med lutinus. Tyvärr, för i och med att mensen höll sig borta levde hoppet lite.

Ahla: Beklagar att det blev minus! Hoppas ni vill försöka igen. Ni verkar ju ha perekta förutsättningar, men tyvärr är det nog så att man kanske måste försöka många gånger. Hur många försök har ni gjort?

Gweny: Härligt att ägget klarade uptiningen! Grattis tll ruvarstatus. Hoppas på ett fint plus snart.

Tussebus: Låter ju jättelovande! Hoppas det tyder på en graviditet. Nr är det testdag?

Helnil_: Hur ska man läsa resultatet på testet då, räcker det inte med två streck?

• Ahla

Mensen bör komma imorgon. Kliniken ringde mig idag. Detta är som en mardröm.

helnil_ skrev 2015-06-10 15:22:25 följande:

Ingen mens på G heller? Har du ringt kliniken? Så tråkigt för dig :( hoppas ditt frysta klarar sin upptining och att ni kan få en bebis av det ägget. Känner verkligen med dig!

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni