Cajan skrev 2015-06-04 13:16:44 följande:
Åh roligt med någon mer som är i samma sitts, hur stora var dina äggblåsor nu jojan ? Hoppas de växer fortare än mina tröga :) Vi får också veta imorgon när och om det blir dag för äggplock! / Cajsa
Cajan skrev 2015-06-04 13:10:05 följande:
Hej!
Jag är ny här och har noll koll på familjeliv, dock söker jag lite svar/hjälp och tänkte att detta är rätt ställe.
Vi gör vår första IVF på rmc i Malmö, jag tar Menopur och Orgalutran och är uppe i 15e dagen med sprutor, kan tillägga att jag har PCO. Varit på ultraljud 5 ggr sedan sprutstart och igår var den största äggblåsan 13 mm, dock hade jag ca 15 st runt 10- 12 mm. Nytt ultraljud imorgon fredag.
Är det någon som varit med om ngt liknande?
/ Cajsa
Cajsa.
Låter som att du och jag har liknande process. Jag har också PCO och trösten med det är ju att vi tenderar att få många ägg vilket såklart är gynnsamt vid IVF.
Det blev 2 UL för mig innan ÄP som skedde i Måndags. Den största blåsan var då 23mm och de fick ut 9st (alla befruktade normalt hittills) i morgon är det dags för oss att åka in och sätta tillbaka en Blastocyst, börjar bli riktigt nervöst nu då jag är van att ha koll men nu har jag inte riktigt det känner jag. Jag har också gått på Orgalutran och Menopur. (Körde du korta eller långa programmet? Blev korta för mig så ingen nässpray)Just nu äter jag Bisolvon och behandlar med vaginala tabletter "Lutinus" 3ggr/dag.