• twiks

Vi med BIM i juli

Hej alla!

Har följt denna tråden från början utan att skriva något. Slutade med P-piller i januari efter 9 år, fick tillbaka mensen i april. Började försöka på riktigt denna månad, dvs räknade ut ÄL men är ej säker på cykelns längd. Om 28 dagar blev BIM 18/7. Natten innan BIM vaknade jag av illamående. Nu på BIM+9 känner jag mig gravid med de flesta symtomen, har aldrig känt något liknande tidigare. Maken köpte så gravtest RFSU och övertalade mig att testa igår em, anade ett mycket ljust rosa streck efter 5 min, några timmar senare när testet torkat syntes det tydligare. Imorse tog jag ett till, ser då ett mycket ljust streck inom 5 min som blir lite starkare inom 20 min. Men är detta verkligen säkert, borde inte strecket vara tydligare med tanke på att det ändå gått nästan 6 veckor sedan senaste mens? Lyckas ej lägga till nån bild från mobilen tyvärr..

• twiks

Sent om sider lyckades jag imorse äntligen få ett test att fungera! Skönt med ett digitalt test där det står GRAVID så tydligt! 3+ veckor stod det BIM +20 idag, 7 v efter sista mensen

• twiks

Tack Sali2015, det känns overkligt och fantastiskt att jag ska bli mamma inom ett antal månader, alla symtom gör dock att det känns mera säkert att det faktiskt växer ett liv där inuti.. Hoppas verkligen att du får uppleva detsamma snart!!

Svar på tråden Vi med BIM i juli