Inlägg från: LillaEochP |Visa alla inlägg
  • LillaEochP

Vi med BIM i juli

Hej hej! Hoppas att det är okej att man hoppar in här!

Jag och sambon har äntligen(för ett par månader sen) bestämt oss för att vi är redo för en liten kompis! Vi har sagt att vi inte ska försöka utan bara ta det lugnt och händer det så händer det. Dock har jag ett tålamod som är lika med noll och har ganska bra koll ändå!

Jag har dock inte testat med ÄL-stickor eller så utan bara kollat av med WomanLog-appen och kännt efter själv när det varit dags. Känner rätt starkt att tempen höjs.

Plockade ut min kopparspiral sista dagen på mensen i maj och började samtidigt med Apotekets Kvinna-vitaminer. Sen så försökte vi väl inte allt för aktivt under månaden men nu i juli har vi verkligen legat i!

Enligt appen hade jag ÄL 19/6 och BIM 3/7 men tror att den har hamnat lite snett pga en försenad mens i januari så jag tror mer på ÄL 17/6 och BIM 1 eller 2/7 (cykel på 29-30 dagar och senaste mensen började 2/6.)

Har sen igår haft lite stickningar i livmodern och på vänster sida och hoppas så klart på den så kallade växtvärken. Även väldigt ytliga blodådror på bröst och bröstvårtor och fruktansvärt öm. Och helg galet sötsugen. Så nu hoppas jag!

Men som sagt, 2 försöket och BIM 1-2/7 och om någon vill lägga till mig på listan hade det vart jättesnällt! :)

Håller tummarna för oss allihopa nu! Så jobbigt att vänta nu dom sista dagarna så det är verkligen skönt att kunna dela det med er här! :)

• LillaEochP

Lite panik här!!

Är på ÄL+9/BIM-5 eller 6 och har haft ganska mycket vita/ljusa flytningar fram tills idag då dom gått över i lite ljusrosa/aprikos och ungefär var tredje gång jag vart på toa har det varit rosa på pappret och till och med någon liten prick med rött! :( Tror ni jag kommer få mens eller vad är det???

Kan tillägga att jag ALDRIG tidigare har haft någon mellanblödning eller att mensen börjar för tidigt. Kan det vara så nu? :( Vill inte ha mens!!!

• LillaEochP
    Tr86 skrev 2015-06-26 19:18:00 följande:

Jag fick oxå så fem dagar före mens förra cykeln och förförra. Aldrig haft förr. Jävligt sugit... hoppas jag slipper det den här månaden... :/

Dom två menserna var förvisso dom två första efter ett missfall jag hade i mars, om det nu har nått att säga...? Om min kropp blev lite knäpp på köpet efter det..

Ååh hoppas hoppas att både du och jag slipper!! :( så jobbigt att vänta. Hellre mens nu på direkten om den ändå tänker komma...
  • LillaEochP
    Mayy skrev 2015-06-26 19:58:54 följande:

Hoppas allas dag varit bra :) Själv har jag riktigt ont i halsen och känner mig febrig... Så alla olika "symtom" kan nu lika gärna vara sjukdomskänsla. BIM den 2/7... Haft milda pms-känningar. Inte så positiv känsla på det sättet men känns inte lika sorgset (ännu) som andra månader. Mest trött och hängig och sugen på choklad :)

Känner samma utom halsont... tröttoch febrig och vill ha glass och choklad och en bra film i soffan! Dock inga känningar av pms (ännu....). Också BIM 2/7 (eller eventuellt 1/7). Vill bara spola fram en vecka så man vet sen!
  • LillaEochP
    Mayy skrev 2015-06-26 20:04:33 följande:

Hoppas du mår bättre snart och att vi får veta :) När tänkte du ta test?

Detsamma! :)

Jag har en massa test här hemma som bara ligger och väntar och jag får verkligen tvinga mig själv att låta bli dom, vill försöka vänta till dagen innan tidigast! Satt i rutin att gå ut med hunden innan jag själv får kissa på morgonen, då är jag så kissnödig att jag absolut inte han hålla mig när jag kommer in på toa och då hinner jag inte med att testa och får skjuta på det en dag till haha...Annars hade testen typ varit slit redan!

När tänkte du testa? :)
  • LillaEochP
    Mayy skrev 2015-06-26 20:22:32 följande:

Tack <3

Haha bra plan! Själv har jag inte några test hemma. Jag har faktiskt aldrig testat utan bara inväntat mensen som troget kommit... Men kanske som du, någon dag innan som tidigast. Är man gravid så är man... Försöker jag tänka... :)

Jag behöver också lära mig att tänka så! Att är man det så är man! Vill helst veta innan ÄL ens varit... :) Hoppas verkligen nu! Vill bara att det ska bli dags att testa NU!
  • LillaEochP

Idag kom min mens.... :( Så jäkla tråkigt!!!! Känns så konstigt att den kommer 3-4 dagar tidigt, den har ALDRIG varit tidig innan och bara sen ett par gånger...

Aja, bara att ladda om till nästa månad. Redan klickat hem både ÄL-tester, bidrottninggelé och en ny termometer.

Lycka till ni andra!!

• LillaEochP

Vad kul att så många plussat!! GRATTIS! :)

Nu när min mens är över igen hoppar jag gärna in på listan ännu en gång! BIM 27/7 och det blir tredje försöket! :)

• LillaEochP

Lite hjälp från er proffs här tack!

Enligt min app och alla andra beräkningshjälpar har jag ÄL idag eller imorgon. Kände redan dag 11 i cykeln (8/7) att flytningarna satte igång och tog test då men det visade så svagt att jag kastade det och tänkte att jag väntar några dagar till. Väntade tills igår, dag 15 i cykeln (12/7), vid 12-tiden och tänkte att "oj, vad starkt det blev så snabbt!" men det var ändå inte lika starkt som kontrollstrecket. Så jag tog ett samma tid idag på dag 16 (13/7) men det är svagare!? Tog ett till vid 15 som också var svagare än det igår.

Är helt ny på det här med ÄL-stickor men min ÄL måste väl ha vart i förrgår/igår då med andra ord? Eller!?

Nu har ju färgen torkat in så testen ser ljusare ut än vad dom är. Översta testet i bild är också från idag, 13/7, fast senare då. Men vad säger ni???
  • LillaEochP

Denna olidliga väntan på BIM!! 6 dagar kvar..

Denna månaden känner jag dock INGENTING :( Tappat hoppet i princip helt... Ändå har både jag och sambon haft semester och kunnat slappna av så man kan ju säga att vi spenderat en hel del tid i sänghalmen! Så jag kan med säkerhet säga att vi prickat ÄL och en hel del till det!

Vi har årsdag på lördag (bim-1) och hade varit såå kul att ge honom en bebis i present! Åååh, hoppas hoppas...!!

• LillaEochP
    Symetrical skrev 2015-07-20 09:17:55 följande:

Håller tummarna allt jag kan för er skull!

Ååh tack så himla mycket! :)? Detsamma till dig!!
  • LillaEochP
    maysus skrev 2015-07-21 14:33:50 följande:

Åh vi har BIM på samma dag!! Hur känns det idag?

Som jag skrivit tidigare vill jag inte gärna gå runt och känna efter men man gör ju det ändå... Jag har under natten fått massa finnar!! :P Jag brukar få nån enstaka innan mensen men nu har det ploppat upp massor. Lite molande värk oxå men det kan jag ju få annars oxå. Igår kväll fick jag jätteont i tuttarna. Det brukar jag i och för sig inte få längre innan mens. Det spände rejält i en halvtimma ungefär...

Jag har massa gravtest hemma men känner att det är för tidigt att testa. Men det kliar i fingrarna ;)

Vad kul om du hade plussar på er årsdag!! Håller tummar och tår :D

Åh så kul!!! Alltså jag kände ju absolut ingenting igår men när jag kom hem från jobbet så var jag heeelt slut och hade feber.. Tänkte att det säkert bara var trötthet eftersom jag kom tillbaka från semesetern men när jag och sambon hade sex gjorde det faktisk lite ont längst in mot livmoderhalstappen och när jag kände efteråt så var den hård och öm (vet inte vad det betyder men...) sen så idag är brösten och bröstvårtorna supersvullna och kliar lite. Rätt ytliga blodkärl med! Och sist men inte minst har jag haft lite ont i svanken och sidorna med haha! Vet inte om jag också bara går och känner efter eftersom att jag gärna vill att det ska vara nåt!!

Har också maaaaassa test och vill bara göra hela tiden men ska verkligen försöka vänta tills lördag!

Tack så mycket, hade varit så himla kul!! Håller tummarna för dig med!! :D
  • LillaEochP
    MrsNG skrev 2015-07-21 21:46:36 följande:

Hej på er! Jag har också BIM den 26/7 :) håller tummarna för oss!

Så kul!! :D Hoppas att vi lyckats!
  • LillaEochP
    halo83 skrev 2015-07-24 09:15:59 följande:

Bim-2 idag och alla symptomer som bortblåsta utom illamåendet... Tempen fortfarande något högre men gissar på tempdipp i morgon bitti...

Hade typ alla symptom i två dagar men nu är allt borta här med... Känner mig bara sjuk. Febrig och varm fast fryser och huvudvärk.

Också Bim-2 idag men tänkte testa imorgon på min och sambons årsdag för att hoppas på att kunna ge honom det i present. Dock känner jag mig inte jätte hoppfull nu alltså!
  • LillaEochP
    halo83 skrev 2015-07-25 06:20:08 följande:

Tempdipp i morse, bim-1 idag så mensen kommer komma som en klocka i morgon. Bryter fan ihop nu!

Åh nej <3 Testade med tre olika test just för att hoppas på att kunna se något men alla tre var negativa. Min temp är i alla fall fortfarande hög men tror inte att jag lyckats denna gången heller...
  • LillaEochP

Bim idag och mensen kom som den "skulle".. Så himla besviken!!! Dock är blodet lite åt det bruna hållet, det har jag aldrig varit med om innan, vad kan det betyda?

Svar på tråden Vi med BIM i juli