Inlägg från: Att vänta |Visa alla inlägg
  • Att vänta

Vi med BIM i juli

Nu hoppar jag in här eftersom jag ändå följer tråden rätt aktivt. Vi gjorde vårt första försök i augusti 2014, plussade i januari men fick missfall i februari i v. 8+3. Plussade igen nu i maj men kände redan från början att det var fel med svaga streck och bruna flytningar redan från första plusset. Missfallet började några dagar senare. Så tredje gången gillt nu! Känns jävligt och orättvist att det ska krångla så mycket men försöker tänka att det är positivt att vi blir gravida. Ska till privat gyn den 15/6 och göra en undersökning så vi får se vad de säger. Eftersom det är månaden efter missfallet vet jag inte riktigt med ÄL och BIM men ÄL borde vara runt den 16:e och BIM typ 30 juni/1 juli om man räknar missfallet som en mens.

• Att vänta

Bim

30/6: EkoS, åttonde försöket

1/7 Att vänta, nionde försöket (två missfall under tiden)

1/7: Halo83, trettonde försöket

1/7: Elyssa81, andra försöket

1/7: livias

1/7 Hoppas sommar 2015, första försöket

2/7: H1ssa, första försöket

2/7: Sowe81, sjunde försöket

2/7: Mayy

2/7: miamarina84, nionde försöket

2/7: Lisafisa22, andra försöket

2/6 ElsaR, andra försöket

4/7: Camilllla, första försöket

4/7: Akire-84, andra försöket

6/7 Nirvie, tredje försöket

7/7: nist, andra försöket

8/7: Tr86, tredje försöket

9/7 Fronten, tredje försöket

21/7 Familje lyckan, första försöket

15/7 Flerattälska, första försöket efter uppehåll

• Att vänta

Massor med äl-sekret här idag men ännu inte positivt äl-test. Men det blir mycket mys nu!

• Att vänta
    EkoS skrev 2015-06-14 09:18:45 följande:

Här börjar der också närma sig, men inga positiva test ännu. Borde bli positivt i kväll om äl kommer i tid

Positivt idag och ordentligt ont på höger sida så det är väl höger äggstock som lossar då!
  • Att vänta

Idag var jag hos gyn för att kolla att allt såg bra ut efter två tidiga missfall på kort tid. Allt såg bra ut och hon kunde se att jag hade ägglossning (som jag trodde). Slemhinnan var tjock och fin. Hon tog blodprov också för att kolla att det inte är något fel med sköldkörteln. Så nu hoppas vi att det tar sig och sitter kvar den här månaden!

• Att vänta
    Symetrical skrev 2015-06-15 16:19:19 följande:

Jag smyger gärna med här. Fick (tydligen) ett väldigt tidigt missfall för drygt två veckor sedan när jag var ovetandes gravid och verkar nästan slutat blöda nu så hoppas på negativt gravtest (eller i alla fall svagt) imorgon bitti och äl inom de närmsta veckorna så att jag får en bim i juli.
    Återkommer med närmre datum längre fram! smile1.gif

Välkommen! Hade också tidigt missfall förra månaden. Men har redan ägglossning!
  • Att vänta
    Symetrical skrev 2015-06-15 17:30:50 följande:
    Åh, så gött!
    Själv har jag ofta löjligt lång follikelfas (senast nu när jag vart gravid hade jag äl på dag 44!) så räknar inte med snabb äl, men hålla tummarna kan man alltid göra! smile2.gif
    Åhå. Tror att jag har sett dig när jag spanade i maj/juni tråden men aldrig var aktiv. Grymt att du kan bli gravid då trots det! Är det första barnet? Antar att du har sökt (och fått) hjälp redan?

Det suger ju verkligen med missfall men jag försöker verkligen ha inställningen att jag ju kan bli gravid och det är positivt!

Håller tummarna för mirakelsnabb äl för dig nu då!
  • Att vänta
    Symetrical skrev 2015-06-15 21:01:11 följande:
    Ja, det var ju en klar positiv aspekt av hela det här schabraket. :-P
    Nej, jag har en son född jan -13, så vet att det kan gå vägen. smile1.gif innan jag blev gravid med honom var kroppen som en klocka, men grav, amning och minipiller verkar ha rubbat balansen rejält!
    Jupp, har fått letrozol utskrivet som jag hoppas på skall kunna korta ner cykeln. Dock oklart om jag måste vänta på nästa mens innan jag får börja ta dem. Återbesök hos gyn på onsdag förmiddag, så efter det lär jag veta mer. smile2.gif
    Har du barn sedan tidigare, eller är det första?
    Skönt att du vet att det funkar iaf! Jag har inga barn sen innan och tycker att det ploppar ut ungar till höger och vänster nu. Vill bara bli gravid igen fort nu, blir det missfall igen får jag iaf en ordentlig utredning sen. Men jag har en god känsla för den hör månaden. Känns som att det är dags nu!
  • Att vänta
    märtanpärtan skrev 2015-06-16 18:25:33 följande:
    Det där med alkohol har jag funderat lite på fram och tillbaka, men det blir nog så som du gör. Dricka innan ägglossning, fast jag gör ett test innan för säkerhets skull. tror jag ska dricka lite nu på midsommarafton iaf.. Jag vet inte, det är ju första gången det här för mig..
    Alla gör självklart som de vill men jag brukar leva som vanligt mellan ägglossning och bim. Men om jag skulle plussa blir det förstås inte en droppe alkohol sen. Har bim typ 30/6 och jag kommer njuta av lite midsommarfest med alkohol!
  • Att vänta
    mkes skrev 2015-06-16 20:54:20 följande:

Hänger på här jag med! smile1.gif Plussade för några dagar sedan men det blev tyvärr till ett missfall, nummer två nu sedan vi började försöka i november. Nästa äl ca 1/7 och bim ca 16/7!

Har också haft två missfall sen vi slutade med skydd i augusti. Började väl försöka på riktigt med tajmade ägglossningar typ i november så vi är i samma sits. Men tredje gången gillt!!
Svar på tråden Vi med BIM i juli