• Aniroma

Vi med BIM i juli

Hoppar in här! Fick mf 7/6 i vecka 4+6. Hade vetat om graviditeten i en vecka, plussade på bim-2. Blödningen är över, negativt på stickan i fredags så nu väntar vi in ägglossning och då kör vi igen!! Hoppas den kommer inom två veckor! Kan skriva in mig på bimlistan först nästa vet äl!

Andra försöket med första barnet!

• Aniroma

Hade äl i onsdags enligt stickor och temp, så nu kan jag ge ett bim-datum. 10/7 är dagen D!

• Aniroma
    9camilla9 skrev 2015-06-30 16:39:35 följande:

Nu när jag tänker efter så har jag fått synliga blodådrer på mageb och brösten.och magen är väldigt svullen den bruksr vara helt platt.kolla bilden

Spring nu iväg till apoteket o köp ett test vettja, vi är ju nyfikna för tusan!!! ;)
  • Aniroma

Äl+8 och inga symptom. . . Fick mf i vecka 4+6 förra månaden och då fick jag tre stick i livmodern på äl+7 som följdes av molvärk i rygg och tjejmagen. Men nu känner jag inget! Har haft lite svag molvärk sedan äl men det försvann för några dagar sedan. Förra månaden hade jag inte heller mkt symptom men svag molvärk hela lutealfasen... Gaah, galet trött på att vänta o det här är bara vårt andra försök...

• Aniroma
    H1ssa skrev 2015-07-03 13:54:23 följande:

Här brukar mensen komma som en klocka, men inte den här gången. Bim+1 och inte ens en spotting. Men en ordentlig mensvärk så den dyker väl upp när som...

Hade jag varit du så hade jag tagit ett test. Mensvärk är ju ett rätt vanligt tecken nämligen ;) lycka till!
  • Aniroma
    RapidAngel skrev 2015-07-05 08:28:14 följande:

Vafaaaaan är detta???!!! Kan ÄL flytta på sig????? Jag hade en konstig mens senast men den började ju på rätt dag även om den var kort. ÄL beräknades till måndag. Hade planerat att ligga hela helgen. Tempar med NC. Tänkte att jag hade hög temp igår och stt deb skulle gå ner idag. Nej, den fortsatte att vara hög nu på morgonen vilket betyder att NC FLYTTAR TILLBAKA MIN ÄL TILL TORSDAG!!! Skandal!! Fick inte alls in så många ligg som jag ville! Med den nya uträkningen blir det bara dagen innan, ÄL dagen och dagen efter....kan ju räcka iof. Men!! Kan det göra såhär? Har käkat bidrottningelé och rosenrot, kan det ha påverkat?? Vad händer nu?? / Med vänlig hälsning hon med kontrollbehov

Det kan absolut vara då. Jag åt rosenrot förra cykeln för att försöka korta ner min långa cykel. Den minskade med fyra dagar på två veckors användande! :) Så det kan säkert stämma att den kortat även din! Hade du lång cykel tidigare? Vad var anledningen till att du började ta dessa preparat?
  • Aniroma
    RapidAngel skrev 2015-07-05 12:15:25 följande:

Jissus! 4 dagar på två veckor? Kände du av den eller tempar du? Jag är tydligen väldigt regelbunden och har en cykel på ca 28 dagar, men nu i babymaking times så vill jag verkligen säkra ÄL och kör därför med rosenrot och bidrottningelé. Fattade inte att cykeln kunde kortas ned. Kände inte ÄL förra månaden och kände den inte nu heller. Jag går bara efter temperaturen som har gjort ett skolboksexempel på hög, dipp, ännu högre = ägglossning. Hur har det gått för dig? Lyckades ni pricka in ÄL trots att den kom tidigare?

Jag har aldrig riktigt känt av äl, jag tog preparaten för att jag ville korta cykeln. Tidigare fick jag äl på dag 22 och med rosenrot på dag 18, så den gjorde ju det jag ville. Blev gravid dessutom men det slutade i mf för en månad sedan ungefär (5+6). Denna månaden har jag inte tagit rosenrot för att testa bli gravid utan. Bim-5 idag så hoppas på plus på fredag. Om jag kan hålla mig så länge!
  • Aniroma
    RapidAngel skrev 2015-07-05 14:02:36 följande:

Beklagar ditt MF! Verkligen! :((( jag hade nu ÄL på dag 13. Det är ju galet. Kör du med stickor eller temp? Har du några symptom nu?

Tack va snällt! Jag kör både temp och stickor faktiskt. Och idag är jag på bim-5 och tog faktiskt ett test för att jag haft molvärk och att det dragit lite i ljumskarna o så. Samma men Tydligare symptom denna gången. Det här fick jag då! Måste ju vara ett plus även fast både teststreck och kontrollstreck är lite förskjutet till vänster?

• Aniroma

Underbara ni! Vi är så glada såklart men har svårt att släppa ut glädjen helt och hållet med tanke på missfallet senast. Hoppas verkligen det går vägen denna gången!! Vågar inte säga det där ordet på fyra bokstäver som man säger när någon säger grattis ;) vill inte jinxa något! Haha men ni är så gulliga allihopa! :)

• Aniroma
    kastrullen skrev 2015-07-14 08:13:52 följande:

Vad tror ni? Börjar det va dags? Starkaste testet är från imorse! :)

Det översta är absolut positivt!! Kör så det ryker i sänghalmen!
  • Aniroma
    skepparbarn skrev 2015-07-16 11:52:26 följande:

Hej tjejer! Har inte hunnit kika något mer än som hastigast här då jag jobbat så mycket.

är nu på äl+6 och åkt på världens UVI sedan äl. Så är det alltid. Men läkaren skrev ut ett antibiotika som ej ska intas om man tror man är gravid, så jag avvaktar tills mensen eller plusset kommer för att avgöra hur det blir.

Får helt enkelt stå ut med svedan i fem dagar till. Inga symtom förutom hemskt ömma bröst sedan äl+1. Så har det varit sedan förlossningen. Vet ej om jag blivit känsligare eller om jag har hormonobalans.. Antar att tiden får avgöra. Plusset känns hemskt långt bort nu, men samtidigt vet jag att vi väntar på någon speciell. Så väntan blir mer hanterlig.

Men är det inte bättre att du tar kontakt med läkaren igen och ber o får en annan antibiotikakur? Berätta att ni försöker bli gravida och att du inväntar bim nu. Att gå med obehandlad uvi kan ju inte heller vara bra för ett eventuellt foster i magen samt att det kan ge andra konsekvenser?
  • Aniroma
    skepparbarn skrev 2015-07-16 12:32:12 följande:

Han visste det mycket väl. Berättade även att vi förlorade vår son i v 22 i april, och att vi är hemskt rädda för att äventyra en eventuell graviditet. Ändå skrev han ut det.

Kändes faktiskt lite olustigt då han tog graviditetstest (inte blodprov) och konstaterade att jag ej var gravid. Jag berättade då att jag tar ägglossningstest och bara är 6 dagar efter eventuell ägglossning. Han sa då att det var ett "pålitligt negativt resultat" ändå :S

Jag menar, för många har väl inte ens ägget fäst 6 dagar efter ägglossning. Det hade väl varit en sak med blodprov också antar jag, men det var en sticka.

Ska dricka tranbärsjuice i några dagar och avvakta. Vi vågar helt enkelt inte ta risken.

Men gud va konstigt. Nej så ska det ju definitivt inte vara. Finns det någon annan läkare du kan vända dig till för en second opinion? Nej, sex dagar efter äl är inget pålitligt resultat och det ska man veta som läkare! Fy va dåligt!!
  • Aniroma
    Liam05 skrev 2015-07-28 08:25:23 följande:

Hej alla!!

Jag hade äl den 19/7 enligt min app och den 26/7 så fick jag rosa aktiga flytningar typ som har kommit o gott sen den dagen ( inne på 3:e dagen idag) när den första flygningen kom så fick jag en rejäl molvärk också.

Jag har BIM 2 augusti, vad kan denna "blödningen" vara?

Tycker det låter som en nidblödning! Håller tummarna för det :)
  • Aniroma
    twiks skrev 2015-07-28 11:18:07 följande:

Hej alla!

Har följt denna tråden från början utan att skriva något. Slutade med P-piller i januari efter 9 år, fick tillbaka mensen i april. Började försöka på riktigt denna månad, dvs räknade ut ÄL men är ej säker på cykelns längd. Om 28 dagar blev BIM 18/7. Natten innan BIM vaknade jag av illamående. Nu på BIM+9 känner jag mig gravid med de flesta symtomen, har aldrig känt något liknande tidigare. Maken köpte så gravtest RFSU och övertalade mig att testa igår em, anade ett mycket ljust rosa streck efter 5 min, några timmar senare när testet torkat syntes det tydligare. Imorse tog jag ett till, ser då ett mycket ljust streck inom 5 min som blir lite starkare inom 20 min. Men är detta verkligen säkert, borde inte strecket vara tydligare med tanke på att det ändå gått nästan 6 veckor sedan senaste mens? Lyckas ej lägga till nån bild från mobilen tyvärr..

Köp ett Clearblue digital så får du svart på vitt! Det står gravid eller ej gravid och man slipper analysera streck hit o dit! :)
Svar på tråden Vi med BIM i juli