• Skuggan80

Menopur 150, första VUL

Hej,
    Började spruta med Menopur 150 i måndags och i lördags, efter fem sprutdagar, fick jag bara höra att läkaren kunde se ca 4-5 blåsor som börjat växa på höger sida och några små på vänster. Jag försökte fråga om hon kunde säga något mer om "exakt antal" och om förväntad plocktid (jag måste ha låtit jobbig och desperat men man är orolig att inget händer och man måste kunna planera frånvaro (dvs sjukanmäla sig på jobbet)) men hon kunde inte säga något mer utan bokade in ny tid imorgon.
    Är lite orolig för att det är för lite blåsor och för små för att vara sjätte dagen. När jag läser runt verkar många ha fler och större vid den här tidpunkten. Vet att det är mycket individuellt men men..

Någon som har lite mer erfarenhet av Menopur? Eller gjort fler IVF-försök då antal blåsor och storlek varierat? Vad kan man förvänta sig att se på dag sex med denna ganska låga dos?

Tack!

• Svar på tråden Menopur 150, första VUL
  • Skuggan80

Tack! Jag ska försöka att inte bli för orolig, får se vad de säger imorgon. Det känns mer än i lördags men frågan är om de växer tillräckligt mycket för att inte dosen ska behöva höjas..

• Skuggan80

Det såg bättre ut idag..men läkaren var fortfarande lite svävande som hon själv uttryckte det. Ville titta imorgon igen för hon tänkte att mycket kan hända på en dag. Ca 4 blåsor på varje sida och några mindre också på varje sida. Men på min förra IVF berättade man hela tiden om antal och exakt storlek så jag är lite ovan vid svävande besked. Men alla jobbar på olika sätt..

Svar på tråden Menopur 150, första VUL