Rixa skrev 2015-06-01 22:22:10 följande:
Finns massor att göra. Men det utifrån dig sj du måste jobba. Någonstans har ditt utvecklande stannat på ett primitivt stadium där du reagerar värre än hanhundar. En hanhund kan utan tvekan leka/umgås med tikar som ej är i löp medan du tydligen inte kan umgås med kvinnor alls utan att känna sexuell attraktion.
Vad säger denna liknelser om dig som person? Var har du fått det ifrån? Vad skiljer dig från andra grabbar med syn på människor som människor oavsett kön?
Mina söner lider inte av samma fenomen som du gör.
Börja med att besvara dessa frågor för dig själv. Meddela gärna svaret här.
Kanske har det att göra med att jag inte umgås med tjejer i min vardag. Senast jag hade chansen till det var i skolan. Gick sedan en mans dominerad linje i gymnasiet och därefter när jag skaffade jobb så har jag arbetat med ett 100 tals män men endast 3 st tjejer :'(
Blir ledsen när jag tänker på att det jobb jag gillar och trivs med är så grovt dominerat utav män som det är - tänker byta till ett mer balanserat yrke till sommarn/hösten eftersom att jag vill ha mer tjejer runt om mig i min vardag - funderar på att bli badvakt eller nått sånt även fast jag antagligen kommer tjäna mycket mindre.