• Alexi

Min femåring är ännu inte "torr" baktill...

Vår son bajsade i kalsongerna, fullt medvetet och utan att skämmas det minsta över det, i ett års tid, från 3,5 år (när vi slutade med blöja) till i april när han var 4,5 år. Vi hade testat allt, tjata, klistermärken han fick sätta upp på ett papper på väggen, ignorera saken helt under långa perioder osv. Vi var så less på att tvätta kalsonger och alltid ha med ombyteskläder. 

Men så helt plötsligt här i våras så pratade sonen om en leksak han ville ha, han hade sett en reklam i en tidning och visade den för oss. Och då typ samma dag som han pratade om den där leksaker för kanske tredje gången så satte jag upp ett ark på vägen med tio rutor i, hade klistermärken med siffror ett till tio på, och så berättade vi för sonen att för varje gång han bajsade på toaletten så fick han ett klistermärke att sätta i rutorna och vid tio klistermärken skulle han få den leksaken.

Och till allas enorma chock så funkade det fullständigt klockrent, han gick på toa typ dagen efter och fick första klistermärket och sen rullade det på, efter ett par veckor var det klart och han fick sin leksak. Och inte en enda olycka där efter! Så uppenbarligen var tiden mogen för en rejäl muta.

Svar på tråden Min femåring är ännu inte "torr" baktill...