• Anonym (Undran)

NI med barn som blivit slaget av umgängesföräldern, hur mycket umgänge har han/hon kvar?

Hej!

Ja, som rubriken lyder så undrar jag: Ni som har barn som blivit slaget hemma hos umgängesföräldern, hur mycket umgänge får han/hon ha kvar? HAR han/hon ens umgänget kvar? Vårdnaden?

Varför jag undrar är för att mitt barn vid några tillfällen blivit slaget av sin förälder som hen bodde hos varannan helg. (Inte supermånga gånger, men tillräckligt många gånger för att kunna se ett mönster)

Vi är nu, efter många turer, i rätten i en vårdnads- och umgängestvist. Jag tycker det är så konstigt att barnens rätt till skydd verkar vara sekundärt i jämförelse med vad man kallar för "barnens rätt" till båda sina föräldrar. Alltså, det verkar som att det SKA till ett umgänge till varje pris. Vårdnaden verkar svår att få trots upprepad misshandel och otroligt bristande omsorgsförmåga hos den andra föräldern. (Ej supjektivt, detta finns dokumenterat hos olika sociala instanser.)

Har ni upplevelser att dela med er av?

• Svar på tråden NI med barn som blivit slaget av umgängesföräldern, hur mycket umgänge har han/hon kvar?
  • Anonym (Undran)

Åh vad jag önskar få svar..

• Anonym (Undran)

Den är upprepad, men han är "bara" dömd för ett av tillfällena.

Svar på tråden NI med barn som blivit slaget av umgängesföräldern, hur mycket umgänge har han/hon kvar?