Inlägg från: Anonym (Alltid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alltid)

Svårt beslut gör ont !

Ensam vårdnad till barn , en pappa som har stora alkohol problem och aldrig träffar barnen och bor 65 mil bort . Många år har jag tänkt , om jag dör vad händer då?

Försökt under några veckor att få han skriva på papper för allt jag vill är att barnen stannar här .

Han vägrar , men idag blev det klart , idag. Skrevs testamentet och dom kommer bo kvar om något händer . Tack gode Gud för detta. Jag behöver inte oroa mig längre . Nu vet jag att mina barn får det bra ...

• Svar på tråden Svårt beslut gör ont !
  • Anonym (Alltid)
    Anonym (Vad) skrev 2015-05-26 21:57:24 följande:

Behövs väl inget testamente för det? Vad håller du på med? Om du dör finns det ingen chans att de kan tvinga på vårdnaden på nån som inte vill. Vaddå för testamente?

Du har ju ingen koll.

Jag har stenkoll,

Jo det krävs testamente ....
  • Anonym (Alltid)
    Anonym (Hur) skrev 2015-05-26 21:58:37 följande:

Vad är det som är svårt beslut och gör ont?

Tyvärr kan jag inte gå in på riktigt vad som är svårt beslut.

Bara skönt att veta att barnen stannar om något skulle hända
  • Anonym (Alltid)
    Anonym (Vad) skrev 2015-05-26 21:55:31 följande:

Testamente? Kan man testamentera sina barn?

Ja i detta fall kan man tydligen och det är en befrielse
  • Anonym (Alltid)
    Tines skrev 2015-05-26 22:24:59 följande:

Vad du än har skrivit i ett testamente så bestämmer inte det vart barnet hamnar om du dör. 

Det är soc som utreder och bestämmer det.

Ja det är rätt , soc har även detta i sin kännedom och har skrivit också i deras uppgifter och bett mig göra ett testamente .

Det har jag gjort , så allt klart !
  • Anonym (Alltid)
    TDT skrev 2015-05-26 22:42:50 följande:

Så du har sett till att dina barn kommer bo hos deras far som är alkoholist å bor 65 mil ifrån dig OM du skulle avlida?

Å vad är det för beslut som är svårt å gör ont?

Är det bara jag som tycker att det låter som att detta är ett planerat avslut .. på sitt liv. ... ? Ursäkta mig men jag får den instinkten ... om det nu är så, så tänk om å hoppas att allt ordnar sig framöver

Nej nej

Jag har sett till att mina barn absolut inte hamnar där hos honom . Inget planerat avslut , men allt kan hända idag och imorgon och då vill man se till att alla sina barn får det bra !

Man planerar om saker händer och jag är sjuk , hur svårt sjuk vet vi inte .
Svar på tråden Svårt beslut gör ont !