Inlägg från: Anonym (Lilly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilly)

BF februari 2016

Hej! Jag behöver råååd!! Jag är på äl+19 och skulle haft mens i tisdags alltså 6 dagar sen! Mensen kan diffa nån dag ibland men aldrig såhär länge.. Jag har sjukt ömma bröst och har haft mensvärk från och till hela veckan! Jag slutade äta p-piller i september och har försökt bli gravid ungefär sen dess! (Så därför min skeptiska inställning) har ju blivit besviken och fått mens så många gånger nu!

Vad tror ni? Enligt min app ( natrualcykels) är jag gravid, tempar varje dag och fyller i i den men har aldrig visat gravid innan!

Ska in till stan senare idag och funderar på att köpa ett test, men är så rädd för att som vanligt bli besviken! Hjälp..

• Anonym (Lilly)

Wiieeee!! Jag plussade igår och imorse!! Jag trodde aldrig jag skulle få skriva de här orden, om allt går bra har jag BF nån gång i januari!!!!! <3

Kan tillägga att jag är skräckslagen samtidigt överlycklig!! Har inte ens sagt det till sambon!! Är för overkligt än!!

• Anonym (Lilly)

Grattis alla som plussat! Är själv i vecka 5 plussade igår tre tester.. Är helt ofattbart! Men nu undrar jag, denna molvärk jag har i tjejmagen nästan hela tiden är det normalt?

• Anonym (Lilly)

Jag ska på hälsosamtal/inskrivning imorgon!! Nått jag ska tänka på? Hur går det till? Tog ett gravtest till igår, kan fortfarande inte tro att det är sant!! Min sambo vet fortfarande inget, har lyckats hålla mig en vecka! Han är inte hemma och vill inte ta det på telefon!! Samtidigt som jag har varit nära att berätta så bara låser det sig för mig och jag kan inte säga det!! Haha!!! Det hade varit kul att göra nått speciellt och överraska honom! Några tips? ;)

• Anonym (Lilly)

Roligt, får jag va med:)

Lilly. 27. 21/1. Inga.

• Anonym (Lilly)

Hur berättad ni för sambon? Det låser sig för mig när jag ska berätta!! Hjälp!

• Anonym (Lilly)

Asså!! Molvärken har övergått till illamående är i vecka 7 (6+0) barnmorskan räknade till vecka 5?!

Är detta normalt? Illamåendet alltså, jag dör! Hehe!

• Anonym (Lilly)
    Idaplidan skrev 2015-06-07 19:57:28 följande:

Jag har BF i januari.. Gravid vecka 8 men får jag öndå vara med? Tog ett tag för mig att bli med barn & är så

Rädd för missfall! Och detta är min första bebis så skulle varit roligt att följa er!

Jag har också BF i januari, min första bebis också!!! Och jag tar dag för dag som det kommer, försöker att inte tänka på missfall men det är inte lätt! Man är så rädd för det när bebisen är sååååå himla efterlängtad!!
  • Anonym (Lilly)
    sandraeri skrev 2015-06-08 12:00:17 följande:

Hej, roligt att se en så aktiv tråd. Jag är ny här men är också i väntans tider v.6 (5+0) vilket kom väldigt planerat men mycket välkomnat :. Har än så länge bara ömma bröst men klarat mig från illamåendet. Har dock hypotyeros och äter levaxin så redan nästa vecka ska värdena kontrolleras. Ska bli roligt att följa er resa :)

Jag käkar också levaxin och har tagit blodprov idag, hoppas det ser bra ut!! :)
  • Anonym (Lilly)

Kan nån snälla hjälpa mig!

Jag är gravid i vecka 7 och har varit på hälsosamtal samt tagit blodprov för att jag äter levaxin och de måste hitta en balans på hur mycket mikrogram jag ska ta! Just nu tar jag 100 mikrogram per dag! Varje kväll! Men nu ringde barnmorskan och sa att det låg för högt så nu ska jag ta 150 per dag istället! Jag känner att hon är ganska brysk och jag kan inte riktigt fråga de frågor jag vill!

Så.. Hur farligt är detta med struma när man är gravid? Vad bör jag tänka på? Hur mycket kan det ha skadat barnet dessa 7 veckor?

• Anonym (Lilly)

Är gravid i vecka nio! Är jättenojjig hela tiden på om det verkligen finns ett litet pyre i magen!!! Men men jag undrar om nån vet om jag kan äta chiafrön? Jag mår ganska illa och tänkte att chiapudding kanske kunde lindra på morgonen?!

• Anonym (Lilly)

Klumpiga genomskinliga flytningar? Gravid i vecka 9!! Är detta vanligt? Normalt? Svamp?

Svar på tråden BF februari 2016