• Mini11

BF februari 2016

Hej hej! Grattis alla blivande mammor!

Hoppar in här jag med! Plussade i torsdags och väntar nu tredje barnet. Känns fortfarande overkligt... Hade sex flera dagar innan beräknad ÄL, så trodde inte att det var möjligt. :)

Beräknad BF runt 30/1-2/2 2016.

Inte så mycket symptom ännu. Molvärk och trötthet mest.

• Mini11
    MCLRBL skrev 2015-06-02 20:53:34 följande:

Går in i v. 7 imorgon om appen har rätt. Ska på inskrivning på fredag och undrar om ni har några tips på vad man kan ta upp? Känner mig så himla ny och undrar typ över allt men kommer inte på så mycket specifikt liksom :b Haha låter kanske konstigt! Hur går inskrivningen till? Som sagt, har ni några tips på vad man kan fråga så man får veta så mkt som möjligt och inte missar nått viktigt? :)

Vad jag minns fick man info om det mesta, det togs prover och så gjorde BM en undersökning. Med första barnet gjorde hon vaginal undersökning, med andra kände hon bara att livmodern vuxit. Var i vecka 13 då.
  • Mini11

Jag har inte heller så mycket symptom just nu, är i v 5+3 enligt app. Mina förra graviditeter har jag inte heller haft så mycket symtom. Har två pojkar. Betyder liknande symtom att det är samma kön igen tro?? ????

Men för några dagar sen var jag lite illamående till och från. Extra trött på kvällen. Nu verkar det ha lugnar sig. Men hormonerna ökar ju hela tiden, så det kan nog komma igen. ????

• Mini11

BF-lista

Namn              Ålder         BF                 Antal barn sen innan

jazmine25           33         7/2                     1 tjej

Mini11           31         30/1                     2 killar

• Mini11

Namn               Ålder        BF       Antal barn sen innan

jezmine25           33         7/2       i tjej

Anonym124         29         6/2       Inga

Mini11         31         30/1       2 killar

• Mini11
    Nattöga skrev 2015-06-04 11:41:31 följande:

Då kanske man inte behöver noja sig jättemycket kring lyft i alla fall :)

Jag väntar nog med att berätta för chefen tills jag vet om jag lyckas ta mig förbi v.12.... Hm... Och kollegorna. Är ju på privat företag, så det skulle inte sprida sig så som det kan göra på en avdelning (tror jag), men man vet ju aldrig!

Är det bara jag som lutar åt att jag INTE vill ta reda på könet? :D

Varken jag eller mannen ville veta kön i förväg på våra pojkar. Är nöjd med det för då slapp man alla som skulle köpa kill- eller tjejkläder och liknande innan bebis var ute.

Men nu tredje gången vill vi prova på att veta könet under graviditeten. Kanske låter bli att säga nåt till andra dock... :)
Svar på tråden BF februari 2016