• Caylyn

BF februari 2016

Hoppar in här. Fick mitt plus idag. Är så lycklig att jag inte kan sluta gråta. BF 7/2-16

• Caylyn
    Darimna skrev 2015-05-31 06:09:25 följande:

Apropå symptom:

Jag märkte att jag var gravid i måndags av att jag fick väldigt ont i magen på ett speciellt sätt som jag bara haft en gång förut och det var precis i början av förra graviditeten. JAg hade redan misstänkt det lite innan men då blev jag bombsäker.

Jag gick till barnmorskan jag hade sist och gjorde ett grav-test hos henne. För att jag litar mer på dem när hon gör och för att jag var lite snål och inte ville betala för ett eget

Men det var negativt...

Chockad undrade jag vad det i så fall var för fel på min livmoder, det var för starka smärtor för att vara ingentin, men inte för att vara graviditet.. Funderade nästan på att åka in till gynakuten, men bestämde mig för att avvakta och nästa dag var det bättre.

På torsdagen var mensen 12 dagar sen och jag bestämde mig för att ta ett nytt grav-test själv.

Och det var ju väldigt tydligt.

Nu försöker jag räkna ut BF och jag antar att jag inte kan utgå från senaste mens eftersom testet i måndags (på bim+9) vRar negativt.

Jag måste nog ha fått väldigt sen ägglossning den här månaden och blivit gravid för bara ca 14 dagar sedan. Vilket betyder att jag går in i v5 ungefär nu?

Det kan ju vara så att du har lite låga hormonnivåer den här gången. Första gången jag var gravid plussade jag inte förrän i vecka 6.
  • Caylyn
    Anonym (EM) skrev 2015-05-31 20:53:34 följande:

När har ni tänkt berätta åt era nära och kära och omgivningen? Kanske någon som redan har berättat? Hur har de reagerat? :) Jag väntar andra barnet men känner mig nästan mer nervös nu än förra gången. Kanske för att det är så tätt inpå..

Berättade för min mamma idag. Det stod skrivet i hennes mors dag kort. Tog en liten stund innan hon fattade men glad blev hon.
  • Caylyn

Då har man fått boka lite tider på mvc. Första är om 13 dagar

• Caylyn
    ######BF-LISTA####

Namn Ålder BF Antal barn

Lilly 27år 21/1 Inga

Sansastark 26år 29/1 3 barn

Mini11 3år 30/1 2 killar

jazmine25 33år 2/2 1 tjej 

Fiijah89 2/2 2 tjejer

Bonnie4900 30år4/2 1 tjej

Nattöga 26år 4/2 Inga

Anna_längtar_barn 34år 5/2 Inga

Anonym124 29år 6/2 Inga

MalinTherese 24år 7/2 två barn (1 pojk o 1 flicka)

Caylyn 35 år 7/2 Inga

Pennie87 28år 10/2 inga

• Caylyn
    Fick beställt mamma byxor på nätet i måndags. Hoppas att de kommer snart. Kan inte ha översta knappen i byxorna knäppt längre för jag mår så fruktansvärt illa då. Plus att byxorna börjar bli för små i midjan. Och jag är bara i vecka 5 (4+2)

Tog ett digitalt gravtest idag för även om jag fått bokat tid för hälsosamtal och inskrivning med BM kände jag mig inte gravid :(

Naturligtvis visade testet positivt så det känns lite lugnare nu. Har ett till ifall jag skulle få en sån här dag till. 
  • Caylyn

Jag har redan berättat på jobbet. Kör taxi och det skvallras friskt så tänkte att det är lika bra att berätta det innan ryktena börjar gå. Plus att det ser ut som om det är dags för mamma byxor snarast. Får köra med översta knappen uppknäppt och andra knappen börjar kännas av med. 

• Caylyn
    PlusNy BF-lista  Plus

21/1 - Lilly 27år (Inga) 

26/1 - MCLRBL 24år (inga)

29/1 - Sansastark 26år (3 barn) 

30/1 - Mini11 31 år (2 killar) 

2/2 - Blåblomman 37år (inga) 

2/2 - jazmine25 33år (1 tjej) 

2/2 - Fiijah89 (2 tjejer)

3/2 - Jennie 30 år, (inga)

3/2 - Eliric 34 år (1 son)

4/2 - Anonym ( hemlig...) 31år (2 tjejer)

4/2 - Bonnie4900 30år (1 tjej)

4/2 - En Panther Tant 38 (3barn) 

4/2 - Nattöga 26år (nga)

4/2 - Tokigamamman 33 år (2 barn- en tjej o en kille)

4/2 - Anonym EM 20 år (1 tjej)

5/2 - Darimna; 27år, BF (1 tjej)

5/2 - Anna_längtar_barn 34år (Inga)

6/2 - Anonym124 29år (Inga)

7/2 - MalinTherese 24år (två barn - 1 pojk o 1 flicka)

7/2 - Caylyn 35år (inga) 

9/2 - Sarah21 21år bf (inga)

10/2 - Pennie87 28år (inga) 

10/2 - krinkrin 26 år (inga)

11/2 - Desideri 25år (1 tjej)

Störde mig lite att mitt namn var felstavat hehe
  • Caylyn
    busan00 skrev 2015-06-09 16:02:48 följande:

Nån som har nåt bra sätt som tar bort illamående. Ja orkar inte må så här dåligt, å vill helst inte käka tabletter . Men blir de värre får ja väl ta postafen men då orkar ja inte köre bil då ja blir så trött. Hjälp . !!

För mig funkar det att äta ungefär varannan timme. mår alldeles för illa om jag inte gör det. Äter ofta och lite
Svar på tråden BF februari 2016