Inlägg från: FrunIHuset |Visa alla inlägg
  • FrunIHuset

BF februari 2016

Hej tjejer! Hänger gärna med här om det är okej? BF runt 21 januari om jag räknat rätt ;)

Fick positivt 19/5 :)

Andra barnet för oss men jag är mer rädd från missfall denna gång än förra gången.

Mina symtom är tröttheten och illamående ibland. Kan ibland känna molande värk men inte så ofta...

Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • FrunIHuset

Glömde skriva att på torsdag ska jag på hälsosamtal hos bm.

Ska försöka få tid för ett tidigt VUL också :)

• FrunIHuset

25 år från Värmland :)

• FrunIHuset

Vi väntar syskon!

Ikväll har illamåendet slagit till med kraft, vill inte ha någon mat och mår så illa! Mådde illa med sonen från vecka 8 till 16... Hoppas det inte blir så nu!

När jag ställer mig upp för fort börjar det susa i öronen och det svartnar för ögonen, blodtrycket var normalt när jag var hos bm idag för hälsosamtal. Vad kan det vara?

• FrunIHuset
    Anonym (EM) skrev 2015-05-28 20:40:32 följande:

Usch vad jobbigt :( mådde illa nästan hela grav. förra gången och det var vidrigt. Märkte att det lättade betydligt när jag inte hade några krav på mig och bara fick slappna av.

Ingen aning om vad det kan vara, men om du har ätit dåligt kanske det är ditt blodsocker som är lite för lågt?

Blodsockret kan det absolut vara! Får nog stanna hemma imorgon och se till att bli kry innan jag går tillbaka till mitt stressiga jobb :/
  • FrunIHuset

Vi tänker göra kub. Gjorde med första barnet och gör det för att vi gjort IVF och vill veta tidigt om det är något som är galet med barnet....

Jag har en dum fråga, vågar ni ha sex med era respektive? Jag vill så gärna och lusten är enorm men jag vågar inte. Har aldrig haft mf eller blödningar under tidigare grav....

• FrunIHuset

Tog ett digitalt idag på sambons födelsedag och en fin stegring hade skett. Gravid +3 stod det nu :) 
    Har fortfarande svårt att förstå detta... Tittade på 3D/4D ultraljud som görs i Stockholm och skulle gärna vilja boka sånt eftersom detta troligtvis är vår sista grav men eftersom det inte sjunkit in än att vi ska ha ett till barn så får jag vänta lite med bokningen... 

• FrunIHuset
    Sarah21 skrev 2015-06-06 11:15:44 följande:

Är i v5 (4+3) och har feber ont i halsen och snorig, kan det vara farligt för fostret? Jätte nojjig nu :( är ju så mycket som utvecklas just nu..

Absolut ingen fara!!

Jag var genomförkyld vid båda grav, gjort IVF och var rädd att det skulle påverka resultatet men tydligen inte. Att vara förkyld är tydligen mitt knep att bli på smällen ;)
  • FrunIHuset

Appen brukar tyvärr krångla!!

• FrunIHuset

Samma här, gravid via IVF för andra gången. Väntar syskon nu men är som er, livrädd för missfall! Varit på ett VUL i veckan pga Bruna flytningar men hjärtat slog så fint :)

Nästa måndag ska vi till kliniken för VUL, kanske man då slappnar av lite.

Så här rädd var jag inte när jag väntade sonen!!

• FrunIHuset

Jag ska åka på kurs nu hela veckan och illamåendet är fruktansvärt!

Kan jag köpa Postafen eller måste jag prata med BM först?

• FrunIHuset
    Darimna skrev 2015-06-08 07:39:07 följande:

Du kan köpa postafen och äta. Det är lugnt, gör det!

Testa gärna sea band också, jag har hört att det är jätteffektivt för många. 

Läste lite om banden och funderar på att köpa med ett från apoteket när jag ändå ska in där.
  • FrunIHuset
    busan00 skrev 2015-06-09 19:07:49 följande:

Varför inte? Egentligen är de väl bara för dom som är över 35 år men. Sen januari 2015 så erbjuder dom inte de under 35 i mitt landsting då de var dåligt me folk på sjukhuset :/så får åka till annat landsting .

Under 35 år så blir inte vi heller erbjudna. Vi blev 2013 när vi väntade sonen men nu är det annat... Ringde annat sjukhus i länet men de hade ingen möjlighet att ta emot mig. Får ringa privata kliniker men då får vi vara beredda att betala nästan 2000:- för KUB.
  • FrunIHuset

Feberkänsla idag och jättesvag i kroppen. Illamåendet tar knäcken på mig snart och mat är nästan att bara glömma... Är på kurs 35 mil hemifrån så tycker lite synd om mig själv faktiskt! ;)

• FrunIHuset

Jag har fått feber och denna vecka måste jag bara alert då jag är på kurs.

Hur ofta kan jag ta Panodil 500mg?

Man får ju äta det under grav så borde inte vara någon fara?

• FrunIHuset
    Zamira skrev 2015-06-15 19:34:35 följande:

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6132050

Vet inte om detta fortfarande är aktuellt, men borde vara det, så tror vi får söka oss till andra län tyvärr..

Kub görs endast på kvinnor över 35 i Karlstad. Vi andra får om tid finns kontakta Karlskoga och de i sin tur skickar räkning till Karlstad. Tyvärr hade de ingen tid för mig när jag ska ha KUB och privat kostar cirka 2000:-. Och då var det Göteborg eller Stockholm. Vi har idag valt att avstå och gör ett 3D/4D ultraljud runt vecka 25 istället :) Roligare att lägga 2000:- på något där man får en himla massa bilder och en dvd från ultraljudet!
  • FrunIHuset
    newlife80 skrev 2015-06-20 08:35:10 följande:

Hej på er! Är i v 7+5 med bf 1 feb 2016. Andra barnet. Igår morse var mina bröstspänningar som bortblåsta. Jag är superorolig då jag fick missfall så sent som i april i år. Fast då försvann alla symptom i samband med missfallet. Nån som varit med om detta och det ändå varit ok? Gjorde VUL i tisdags och då var allt ok...

Jag hade mycket motvärk i livmodern i början men det försvann fort. Tror absolut inte att det är någon fara :) symtom kommer och går! :)
Svar på tråden BF februari 2016