Inlägg från: Mormorsspindel |Visa alla inlägg
  • Mormorsspindel

BF februari 2016

Hej,
    jag tänkte ansluta mig till er om det är ok. Jag och min sambo har försökt med vårt första barn sedan i september. Har även PCO sedan 15 års ålder. I februari ledsnade vi och ringde vår barnmorska och bokade en tid. Fick pergotime i april och har nu ÄNTLIGEN plussat!!!!!!! Har tagit tre test för att vara på säkra sidan. 

BF 2 feb då jag har lång lutealfas. 

Ska ringa barnmorska imorgon för att boka tid, för att enligt henne, göra ett tidigt UL.

Är i extas!! Vi kan inte förstå detta!!Glad

• Mormorsspindel
    anynumos skrev 2015-05-25 17:40:34 följande:

Åå! Stort grattis!! =) så himla kul!! Och du är så välkommen till vårt gäng =)

Tack vad snäll du är!!
  • Mormorsspindel
    Fiijah89 skrev 2015-05-25 20:31:15 följande:

Stort grattis!! :) vi har BF samma dag!

Grattis till dig med! Kul med samma bf. Är dock svinrädd för MA.. Usch!

Är du gravid med första barnet? :)
  • Mormorsspindel
    anynumos skrev 2015-05-25 20:43:18 följande:

Nu börjas det!! Började små gråta åt en alkis på affärn... haha

Hahah! Så märklig känsla det där. Satt på bussen häromdagen och grät. För ingenting. :)

Känt under helgen att illamåendet har börjat stegra och även en enorm huvudvärk. Dessutom svullen och spänd i magen. Sticker, drar och har sig.
  • Mormorsspindel
    Fiijah89 skrev 2015-05-25 20:54:58 följande:

Tack :) nej det är faktiskt mitt tredje hihi, har två tjejer på 1,5år och 2,5år. Hade också den rädslan med första barnet, inte så mycket nu faktiskt(än så länge). Mest rädd för att det ska vara något allvarligt fel på barnet :(

Jäklar! Tre stycken! Bra jobbat! :)

Ja just det. Den oron finns ju också. Uuuh. Man får ju panik på all oro. :(
  • Mormorsspindel

Någon annan som mår illa?

Jag har inte kräkts än men har väldigt svårt att få i mig mat..

• Mormorsspindel
    Fiijah89 skrev 2015-05-27 09:29:11 följande:

Jag har känt mig så himla gravid sen jag fick positivt, men idag känner jag inget :( behöver inte ens kissa oftare!

Vad har ni för symtom tjejer? :)

Jag mår illa hela tiden. Värst på morgonen, eftermiddag och kväll. Sen är tröttheten enorm på dagarna, däremot kan har jag svårt att sova på nätterna. Tror jag ligger och oroar mig över missfall. Även lite molvärk till och från. :)
  • Mormorsspindel
    Brinkly skrev 2015-05-27 17:11:47 följande:

Men åh här är ni ju! Startade en BF i februari tråd för att jag inte hittade er!

Jag hänger på här!

Har plussat tidigt bim-6 idag. Är lite orolig att det är ett falskt plus pga hormonspruta.

Men imorgon får jag veta efter blodprovsgravtest idag.

Om allt går vägen har jag BF 10/2.

Har 4 barn sen innan. Ny man denna gång.

Kul att följas åt!

Stort grattis! Hoppas det verkligen är ett plus! Har ni försökt länge?
  • Mormorsspindel
    StinaE skrev 2015-05-27 19:35:08 följande:

Trött som tusan hela dagen, illamående från och till, grym molandevärk i magen och sömnlös natt. Det är mina symptom. Kl är bara halv 8 och jag vill bara gå och lägga mig.

Känner exakt likadant. Man är ju helt slut!

Sover du när du är trött eller försöker du hålladig vaken?
  • Mormorsspindel
    Brinkly skrev 2015-05-27 21:03:57 följande:

8e försöket! <3

Weiiii! Extra stort grattis till dig!

Förstår hur du känner. Jag och min sambo har försökt 7 månader men inget plus. Så fantastiskt när man väl får plusset!
  • Mormorsspindel

Fyller 24 om en vecka och bor i Stockholm! :)

• Mormorsspindel
    StinaE skrev 2015-05-29 20:54:25 följande:

Förlåt för sent svar. Jag håller mig uppe, men det vänder tillbaka så att jag inte kan sova på natten trots att jag är mega trött. Du?

Likadant för mig.. Helt hopplöst! :)
  • Mormorsspindel
    Jossis89 skrev 2015-05-29 21:27:09 följande:

Plussade idag, bf 2 februari! Har en liten flicka på 1 år. Förra graviditeten var hemsk, sjukskriven med konstant illamående från 9:de veckan. Hoppas på att denna blir bättre????????????

Kul!! Då har vi bf samma dag! Hoppas du mår bättre denna gång. Mitt illamående har redan börjat :(
Svar på tråden BF februari 2016