• MCLRBL

BF februari 2016

Hej och grattis till alla graviditeter! Hänger gärna på här jag också :) Har enl. uträkning vi 26/1. Plussade i fredags, väldigt överraskande. Hade haft mensvärk och bruna flytningar så tänkte att mensen var på g, men testade för säkerhets skull då vi skulle på fest. Och det visade starkt plus. Första försöket och första barnet. Har absolut inte förstått än! Någon som har tips på vad man ska tänka på rent generellt? Vad händer nu liksom? :b Jag är helt förvirrad. Ska ringa mvc imorgon och där får man väl en del info sen. Något speciellt man kanske ska tänka på att fråga när man väl pratar med dom sen? Alla tips mottages tacksamt! :)

• MCLRBL
    anynumos skrev 2015-05-24 20:47:50 följande:

Grattis! Första barnet och första försöket här med. Helt overkligt och alldeles underbart!!

Äter du några vitaminer? Annars vill jag tipsa om apotekets vitaminer för gravida, folsyra och massa annat nyttigt i. :)

Åh grattis själv!! Man förstår ju inte att det verkligen gror ett litet frö i magen :D

Jag äter folsyra sen ett par månader tillbaka och har många sånna kvar så tänkte köra på tills burken är slut. Hoppas på att få komma till mvc snabbt (eller när brukar man få komma dit?) för att få information om allt. Känns så himla nytt allt och man läser så himla mycket olika så jag känner mig helt snurrig redan. Borde hålla mig borta från Google men det är ju fruktansvärt svårt :b
  • MCLRBL

Fick inskrivning 5/6. Blev positivt överraskad, trodde det skulle bli längre väntan! Men fick ingen tid för kub ultraljud som du MissMf.. Men det får jag kanske på inskrivningen :)

Är förövrigt djävulskt trött hela tiden.. Skulle kunna somna sittandes! Känns sådär :b Hehe

• MCLRBL
    anynumos skrev 2015-05-25 20:43:18 följande:

Nu börjas det!! Började små gråta åt en alkis på affärn... haha

Åh ja, haha, känner inte igen mig själv. Har gråtit flera gånger idag, varav en gång var för att jag inte kunde bestämma om jag var sugen på en bulle eller inte... Ät bullen eller låt bli liksom, hur svårt kan det vara. Haha
  • MCLRBL

Går in i v. 7 imorgon om appen har rätt. Ska på inskrivning på fredag och undrar om ni har några tips på vad man kan ta upp? Känner mig så himla ny och undrar typ över allt men kommer inte på så mycket specifikt liksom :b Haha låter kanske konstigt! Hur går inskrivningen till? Som sagt, har ni några tips på vad man kan fråga så man får veta så mkt som möjligt och inte missar nått viktigt? :)

• MCLRBL

:16:34 följande:

#####BF-LISTA####

Namn Ålder BF Antal barn

Lilly 27år 21/1 Inga

MCLRBL 24år, 26/1, inga

Sansastark 26år 29/1 3 barn

Mini11 31 år 30/1 2 killar

Blåblomman 37år 2/2 inga

jazmine25 33år 2/2 1 tjej

Fiijah89 2/2 2 tjejer

Anonym ( hemlig...) 31år 4/2 2 tjejer

Bonnie4900 30år4/2 1 tjej

En Panther Tant 38 4/2 3barn

Nattöga 26år 4/2 Inga

Tokigamamman 33 år 4/2 2 barn- en tjej o en kille

Anonym EM 20 år 4/2 1 tjej

Anna_längtar_barn 34år 5/2 Inga

Anonym124 29år 6/2 Inga

MalinTherese 24år 7/2 två barn (1 pojk o 1 flicka)

Cylyn 35år 7/2 inga

Pennie87 28år 10/2 inga

Desideri 25år 11/2 1 tjej

• MCLRBL
    anynumos skrev 2015-06-05 08:28:42 följande:

Sitter och väntar på BM nu (inskrivning)

Nervöst!! =)

Ååååh hur gick det?? Jag ska dit om en timma. Sitter på jobbet och försöker få något gjort... Går sådär :b
  • MCLRBL
    anynumos skrev 2015-06-05 10:27:50 följande:

Det gick bra! Mycket info! BT och vikt.

Sen bokade vi in ett nytt datum då prover ska tas samt en vecka.senare hos BM för att se hur det såg ut.

Kul att ha nåt att se fram emot iafl.

Hur gick det för dig? =)

Jo samma här, mycket info. Fick två nya tider. En om en vecka för att prata fosterdiagnostik samt en om ca fem veckor för att ta prover osv.

Har ni pratat nått om fosterdiagnostik?
  • MCLRBL
    sladda skrev 2015-07-27 12:36:32 följande:

Anledningen till att jag skulle vilja göra ett är nog bara för att jag känner mig inte så gravid. Vet att ingen graviditet är sig lik men de andra två har jag för mig att jag kände av mer. De är visserligen 5&7 nu så man kanske har glömt ;)

Är 30 nu så åldern borde ju inte vara några problem. Men om man väljer att göra det måste man göra fostervattenprov också?

Nej du behöver inte göra fostervattenprov om du gör kub. Vi valde att göra kub testet egentligen mest för att vi så gärna ville se så det var en liten bebis därinne (då inte heller jag haft några direkta symptom). Vi hade bestämt innan att ifall det var så att vi fick en hög risk för kromosomfel så skulle vi ändå inte gå vidare med fostervatrenprov pga riskerna med det. Vi diskuterade innan men kom fram till att ett barn med down syndrom kan ha ett riktigt bra liv, så att riskera något genom fostervattenprov ville vi helst undvika - även om det oftast går bra!
Svar på tråden BF februari 2016