• MissMf

BF februari 2016

Jag vill oxå va med! :) plussade supersvagt i torsdags, synligt i fredags och gravid 1-2 i går på digitala :) bf 3/2 enligt äl. Har en son som blir 1 år i veckan som kommer. Känner att det "händer" nått i livmodern :p

• MissMf
    anynumos skrev 2015-05-24 13:32:14 följande:
    Välkommen! Känner igen dig från någon av bim i maj trådarna :)

Är det första försöket?
    Började försöka när jag fick första mensen efter sonen i december och blev gravid nu på fjärde försöket. Har lite längre cykler :)
  • MissMf

När ska ni börja berätta för familjen? Vi tänkte berätta runt midsommar, v.8 då :)

• MissMf
    anynumos skrev 2015-05-24 17:20:29 följande:
    Vi har redan berättat för familjen och några kompisar. Vi tycker inte det spelar någon roll vilken tid det berättas. Blir det missfall så år vi öppna och att prata om det med dom närmsta blir som en slags terapi tänker vi.

Men resten av kompisarna kommer vi också att berätta för kring midsommar då vi ska träffa endel.
    Det kan bli så att vi släpper nyheten nästa vecka när sonen fyller ett oxå :p men vill bara berätta för den närmsta familjen och det kommer lite annan släkt då oxå så vi får se hur det blir :)
  • MissMf

En av våra katters nya sovplats är på min mage. Han sov på min mage hela förra graviditeten oxå. Så när han började lägga sig där igen började jag bli misstänksam :p

• MissMf
    anynumos skrev 2015-05-24 19:05:50 följande:

Är det någon som känner sig uppblåst och svullen om magen? Jag känner mig riktigt stor alltså och magen är spänd!! Är det någon som vet om det är vanligt så här tidigt? Känns mysko så här tidigt...

Jag var det sist har jag för mig om. :p har inte kommit än dock :)
  • MissMf
    anynumos skrev 2015-05-24 18:04:22 följande:
    Ååå guu så mysigt! Skrattande 
    Hade varit hur mysigt som helst om våra 2 började göra så.
    Det blir rätt så tätt mellan era barn, tror jag också vill ha det så. Men svårt att säga då man inte vet ännu hur det är med 1 barn :) 
    20 månader emellan :p hade ju försökt i 4 månader nu oxå ;p men vi vill ha två tätt sen en tredje om några år :) katten är mysig ibland men kan va rätt störande oxå :p han är söt dock :)
  • MissMf
    MCLRBL skrev 2015-05-24 21:03:12 följande:
    Åh grattis själv!! Man förstår ju inte att det verkligen gror ett litet frö i magen :D

Jag äter folsyra sen ett par månader tillbaka och har många sånna kvar så tänkte köra på tills burken är slut. Hoppas på att få komma till mvc snabbt (eller när brukar man få komma dit?) för att få information om allt. Känns så himla nytt allt och man läser så himla mycket olika så jag känner mig helt snurrig redan. Borde hålla mig borta från Google men det är ju fruktansvärt svårt :b
    Jag hade inskrivning i v.10 förra gången och kub i v.12 bor i Östergötland
  • MissMf
    anynumos skrev 2015-05-25 06:11:36 följande:

Blev livrädd igår, fick menssmärtor och sen såg jag en blodstrimma på pappret då jag torkade mig. Ringde sjukvårdsupplysningen och dom rådde mig att ringa bm idag.

Kom lite lite brunfärgat senare och smärtorna avtog efter ca en timma och har inte kommit tillbaka.

Känner mig rätt säker på att det inte är mf då jag inte blödde någon större mängd utan bara den där strimman.

Usch :( håller tummarna att det inte kommer tillbaka och den lilla stannar kvar där inne!
  • MissMf

Väntar på att mvc ska ringa upp runt kl 12 för att boka inskrivningstid :)

• MissMf
    MCLRBL skrev 2015-05-25 12:29:48 följande:

Fick inskrivning 5/6. Blev positivt överraskad, trodde det skulle bli längre väntan! Men fick ingen tid för kub ultraljud som du MissMf.. Men det får jag kanske på inskrivningen :)

Är förövrigt djävulskt trött hela tiden.. Skulle kunna somna sittandes! Känns sådär :b Hehe

Alla landsting erbjuder inte kub till alla.

Jag ska sova middag nu ;p
  • MissMf
    Fiijah89 skrev 2015-05-25 20:54:58 följande:
    Tack :) nej det är faktiskt mitt tredje hihi, har två tjejer på 1,5år och 2,5år. Hade också den rädslan med första barnet, inte så mycket nu faktiskt(än så länge). Mest rädd för att det ska vara något allvarligt fel på barnet :(
    Grattis! Hur funkar det med så tätt mellan barnen och vad har ni för vagn? :p kommer ha 20 månader emellan, är oxå 89a :)
  • MissMf

Har bf 2/2 kom jag nyss fram till :p får se vad dom säger på daterings ul sen :p blev flyttad 4 dagar med sonen. Skulle då enligt den flytten ha plussat på äl+4..... Så det kändes ju troligt. Sen kom han 19 dagar tidigt ändå. 37+0 så får se när denna lilla bebis behagar att titta ut :)

• MissMf
    anynumos skrev 2015-05-26 09:56:27 följande:

Är det bara jag som redan har börjat köpa lite bäbiskläder?? Baby

Men första köpte vi kläder typ med en gång :) nu väntar vi nog o ser könet. Om jag måste uppdatera garderoben med klänningar och rosa ;p
  • MissMf
    anynumos skrev 2015-05-26 10:19:47 följande:
    Okej =) Man är så himla otålig och det är ju så kul att köpa bäbiskläder!! Skrattande Svårt att låta bli men nog får man lite pikar på att man är alltför tidig med att börja köpa, men kommer främst från de utan barn så man lägger inte allför stor vikt i vad dom säger. 
    Säger magkänslan att det är en tjej? Glad
    Jag va oxå jätteotålig :p vi köpte säng i v.10 sist. Precis den vi ville ha kom ut på blocket till ett jättebra pris :)

Ingen aning än faktiskt :p vi hoppas nästan på en till kille och så får 3an bli en tjej. (Om man nu kunde bestämma det ;) eftersom det blir så tätt i ålder skulle det nog va roligare för barnen med två pojkar. Men jag vill ju ha en tjej oxå. :p
  • MissMf
    Fiijah89 skrev 2015-05-27 09:29:11 följande:

Jag har känt mig så himla gravid sen jag fick positivt, men idag känner jag inget :( behöver inte ens kissa oftare!

Vad har ni för symtom tjejer? :)

Jag har typ inga symptom :p hade lite molvärk mellan äl och bim. Nu mår jag ytterst lite illa när jag är hungrig. Behövde kissa en extra gång på kvällen och börjar bli väldigt trött. Med sonen så sov jag jättemycket. Var så himla trött. Hoppas jag slipper den tröttheten nu. Får lite molvärk då och då nu.
  • MissMf
    MissMf skrev 2015-05-27 09:36:56 följande:
    Jag har typ inga symptom :p hade lite molvärk mellan äl och bim. Nu mår jag ytterst lite illa när jag är hungrig. Behövde kissa en extra gång på kvällen och börjar bli väldigt trött. Med sonen så sov jag jättemycket. Var så himla trött. Hoppas jag slipper den tröttheten nu. Får lite molvärk då och då nu.
    Har en sjukt kelig katt oxå. Han ska typ va på mig hela tiden! Får lätt närblod oxå.
  • MissMf

Kan inte skicka svar från appen men har orkat logga in nu, så svarar på de frågor som ställts :P vi väntar oxå syskon han blev 1 i veckan :) bor i Östergötland där alla blir erbjudna kub så ska göra det den 15/7. Är 26 år :)

Svar på tråden BF februari 2016