HUR begränsar ni barnens skärmtid, vilka regler har ni och varför?
jag har en 14 och en 16 åring som vi kör famisafe på. Fungerar bra vi har strikta fasta regler sköts dem inte så dras deras telefoner in resten av dan eventuellt nästa dag oxå dem blir blockerade så dem bara kan ringa o skriva sms till mig eller sin pappa. huvudregel har vi 20 min tiktok om dagen och 20 min instagram och snapchat. sen en timme totalt internet (internet får använas längre enbart till studier misssköts det vilket vi märker via famisafe isåfall så blockeras deras telefoner i 3 dygn.vi har ett belöningsystem där man tjäna 3-5 min internetid per syssla man utför i hemmet. vår 14 åriga flicka ska va hemma 18.00 på vardagar och 19.00 på helger sköts inte detta blir det utegångsförbud och indraget internet. sonen på 16 ska va hemma 19 på vardagar och 19:30 på helger undags görs vid träningar men då hämtar vi och kör om det är efter utetider. Vi kan även se deras position live hela tiden och vi har satt upp ett geofence dem inte får gå utanför gör dem der ser vi det direkt i appen och då blir det utegångsförbud en vecka och indraget internet. i skolan får dem inte heller ha intenet. 20:30 är de läggdags på vardagar och ingen telefon eller tv spel får va på. helgerna har får dem vara uppe tills 22.00 sen ska det vara släkt.
många tycker vi är hårda men ungdomar behöver det för att kunna fokusera på studier. jag kan tillägga att våra barn har topp betyyg i skolan
Era barn lär ju hata er inom ett par år men lycka till då.
Mina barn är jämngamla och vi klarar oss utan både straff och belöningsr och andra orimligheter. Våra barn ska må bra.