• Anonym (less)

Är du beredd att betala mer för mjölken?

Nej jag kan inte tänka mig att betala mer för mjölken. Varför ska bönderna få mer pengar? Min bransch är på väg att utrotas i Sverige helt och hållet men inte är det någon som pratar om att ge oss mer pengar.

• Anonym (less)
    Cowgirl skrev 2015-05-23 23:18:11 följande:

#15 För att behålla jobb i Sverige, för att vi har bättre djurskydd och mindre antibiotikaresistens Jag vet inte vad du jobbar med men det är ju knappast så att bönderna är direkt överbetalda i dagsläget...

Så böndernas jobb vill vi behålla i Sverige men andra branscher går det bra att skicka till Asien?
  • Anonym (less)
    Cowgirl skrev 2015-05-23 23:33:38 följande:

#19 Jag väljer så gott jag kan produkter som ger jobb i Sverige. Det hjälper väl inte din bransch att bönderna också försvinner?

Det är ju väldigt tråkigt med allt som utlokaliseras, det beror ju just på att vi bara vill ha allt så billigt som möjligt utan att tänka på konsekvenserna. Än finns det möjlighet att vända utvecklingen för t ex mjölken, är det inte bra att göra det då?

Nej jag tycker inte att man ska ha subventioner, marknaden ska få styra. Lönar det sig inte att vara bonde i Sverige så får dom lägga ner helt enkelt.
Svar på tråden Är du beredd att betala mer för mjölken?