Spela skrev 2015-05-21 16:25:08 följande:
Så klart det finns men när man inte tillåter sina barn saker som de har rättighet via lagen så är det fel. Uppfostran är en sak och respekt och tillit till sitt barns omdöme är en annan. Det kommer aldrig finnas någon som helst rätt för föräldrar att tränga sig in i sitt barns privatliv.
Ni får gärna skriva vad ni vill men det visar ofta bara att man blivit träffad och kan ha känt igen sig i texten :)
ehh.. nä....
jag är själv tonårsförälder och kommer ihåg hur det var när JAG var tonåring... Ränderna går liksom aldrig ur... Det jag slogs för när jag var tonåring är exakt samma som mina tonåriga barn slåss för idag.
även om det är lagar och regler kring vissa saker kommer man inte undan att uppfostran kommer före givetvis för att man ska lära sig hur man kan få använda sig av lagar och regler.
Även om en 15-åring får ha sex och köra moppe och har rätt att bli straffad enligt lag så betyder ju inte det per automatik att 15-åringen fattar innebörden och kan ta konsekvenserna eller ens är mogen för det . Det måste man lära sig via tex föräldrar och övriga samhället. DET min käre Watson är att bli uppfostrad.