• VärldensbästaH

Viva hotellens piratskepp?

Jag har tittat på olika Viva hotell, speciellt på Mallorca (Viva Tropic, Viva Bahia, Viva Sunrice, Viva Blue osv). På dessa hotell finns det ett piratskepp i barnpoolen med vattenrutschbanor.

Är det någon av er som varit vid ett sånt och kan berätta? Min sambo menar att det är för riktigt småbarn och vår 7:åring kommer tröttna direkt och inte trivas där- håller ni med om det?

Vi har tidigare åkt till Sunwing i andra länder och uppskattat vattenrutschbanorna där men vill nu prova något annat!

• Svar på tråden Viva hotellens piratskepp?
  • lördagsgodis

Vi har just kommit hem från viva Bahía med våran 5&7 åring och dom lekte en del i piratpoolen men vi var mest nere vid havet. Dom hade en riktigt bra lekplats och barnklubben var riktigt bra med svensktalande personal.

• VärldensbästaH

Tack för svar!

Ja, alltså vår son är en riktig poolfantast så då bör vi försäkra oss om att den biten blir bra.

• MrsÄpple

För två år sedan var vi på Mallorca på ett Viva hotell med piratskepp. Barnen var 1,4,4 & 7
    Alla älskade det. Tyckte det var lagom stort. Man hade uppsikt över poolområdet, det låg avskilt från stora poolen.
    ibland gick vi till stora poolen så stora tjejen fick simma lite på det djupa också

• VärldensbästaH

Ja men precis, en vanlig större pool gillar han ju också som komplement så det är ju toppen att kunna variera.

Vi har en 3 åring också som är lite rymningsbenägen så då är det bra att ha rutschbanorna på ett begränsat område

• MrsÄpple

Dom var perfekta för den åldern. Lagom stora så barnen kunde åka själva i dom. Även 7-åringen va helnöjd. Dom pratar fortfarande om piratskeppet och vill åka dit igen. Trots att vi gjort andra resor sedan dess

• VärldensbästaH

Ja just det, Viva Mesquida finns också- hur upplevde ni det stället i övrigt? buffén osv? Det låter på beskrivningen som att det är lite "ute i ingenstans"?

• MrsÄpple

Vi hade inte Al inclusive. Bara frukost.
    Så här i efterhand hade det kanske varit bra med Al i alla fall.
    Detta hotellet låg verkligen ute i ingenstans. Det var ca 3 hotell  hotell och mågra butiker utanför. Men det var jag och min kompis som åkte. Hon tyckte Al var för dyrt.
    Men frukosten var kanonfin, verkligen.

• MrsÄpple

Har ni bestämt er för Mallis?
    Vi var i Alanya för två veckor sedan, blev helt förälskad i det hotellet vi var på

• Duckan

Vi var på Viva Blue när dottern var 4 år. Tror nog att hon skulle ha kul även nu som 8-åring.
    Vi skulle nog besöka en vattenpark också, men dagtid sådär så jadå, det skulle funka.
    På Viva Blue var personalen bra också. Aktiviteter, lekar, skattjakter, disco etc hela dagen lång.

• Duckan

Min kusin är på Viva Tropic i detta nu. De är mycket nöjda med maten och underhållningen där.

• VärldensbästaH

MrsÄpple- ja Mallorca eller Cyperns Sunwinghotell väljer vi mellan. Jag är lite rädd att åka till Turkiet nu med tanke på oroligheterna i Syrien, men jag kanske överdriver...

Duckan- det låter ju jättebra att de är nöjda där nu  Ja vi var till en vattenpark i Alcudia förra gången vi var där, kan ju bli en sväng nu också...

• Thea08
    Hej! Vi har vsrit på Viva Tropic på Alcudia med våra barn och ska i aug åka dit igen (med nytillskottet i familjen och svärisarna). Poolen älskade våra tjejer men vi var faktisk mest på stranden o havet. Men piratskeppet var den stora behållningen och de längtar att få komma dit igen.Öht var Viva Tropic jättefint och fräscht, både rum och pooler. Rekommenderas verkligen
  • VärldensbästaH
    Thea08 skrev 2015-06-10 08:51:57 följande:
    Hej! Vi har vsrit på Viva Tropic på Alcudia med våra barn och ska i aug åka dit igen (med nytillskottet i familjen och svärisarna). Poolen älskade våra tjejer men vi var faktisk mest på stranden o havet. Men piratskeppet var den stora behållningen och de längtar att få komma dit igen.Öht var Viva Tropic jättefint och fräscht, både rum och pooler. Rekommenderas verkligen

Men vad roligt att höra!! Vi har också bokat Viva Tropic- längtar så!

Funderar på vår 2:åring- vet du om det finns vagnar/sulky att hyra på hotellet?

• Thea08
    VärldensbästaH skrev 2015-06-15 11:15:22 följande:

Men vad roligt att höra!! Vi har också bokat Viva Tropic- längtar så!

Funderar på vår 2:åring- vet du om det finns vagnar/sulky att hyra på hotellet?

Sorry att jag dröjde så med svaret =) Ja det fanns vagnar, nu har vi ju en liten bebis med oss så vi har förbokat en vagn. Men förra gången vi var iväg så skulle vi ut på en längre promenad på kvällen och då hyrde vi en sulky bara för en kväll (dåvarande fyraåringen behövde ju ingen vagn i "vanliga fall"). Det kostade nån euro bara och sen nån euro i deposition... Det enda är väl om alla vagnar är bortlovade.... Men det fanns ett helt rum fullt när vi var där i juni förra gången.... 
Svar på tråden Viva hotellens piratskepp?