17 år och gravid. Blandade känslor.
Det som inte fick hända hände - jag plussade på grav test hemma och hos UMO.
Jag får ju skylla mig själv såklart, jag hade tagit en paus från p-pillerna p.g.a. underlivs svamp och hade läst att p-piller kunde ge svamp så jag slutade med dom och körde helt oskyddat sex istället, vilket kanske va lite dumt...
Det här är min första graviditet som jag vet om... Först så sa jag direkt till min pojkvän att jag skulle göra abort men hos UMO när hon satt och ringde Södersjukhuset så började jag tänka efter. "Ska jag?" "Ska jag inte?"
Jag vill innerst inne inte göra abort även om det vore den enda lösningen för många. Båda föräldrarna vet om, även pojkvännens föräldrar så alla som behöver veta om det här vet redan.
P.g.a. tidigare problematik så har jag hoppat av skolan redan i första året, två gånger. Jag vill börja plugga i en Barn och Fritidslinje. Har även praktiserat på förskola och har fått sommarjobb där jag får jobba med äldre barn åk. 4 och 5. Så barn tycker jag väldigt mycket om. Och jag har ju alltid möjlighet att plugga även om det senare kommer kosta lite grann.
Sen bor både jag och pojkvännen hemma, och så mycket jag vet så tror jag inte mamma vill ha en bebis här så hon vill att jag ska göra abort och sen skaffa spiral eller liknande.
Det känns så konstigt allting, jag vill innerst inne inte göra aborten ju.
Har läst om föräldrapenning och så men jag har ju ingen tidigare inkomst så hur blir det då? Om jag nu tar beslutet att behålla så vill jag vara helt säker att jag har pengar till barnet, 1050:- kommer ju inte räcka till ett spädbarn.
Tiden jag har på Södersjukhuset är den 25 maj, om några dagar alltså, där kommer jag få träffa en barnmorska och en doktor + göra obligatoriskt klamydia test.
Vill bestämma mig innan dess.
Någon där ute som varit med om liknande som kan ge råd? Eller bara lyckokramar. Vet inte vart jag ska vända mig angående det här.