Anonym (het kvinna) skrev 2015-05-28 17:20:23 följande:
Hans hänsyn kanske innebär att inte ta initiativ, då han vet om hennes smärtor? Att det är upp till henne att ta initiativ då hon klarar av det och har lust? Det vet vi inget om men en tanke. Hotellvistelse är för många lika med sex och uppenbarligen hade även han den uppfattningen. Jag anser att det behövs ett ömsesidigt givande och tagande i en sund relation och här utmålas TS man till en stor skit som vill älska med sin fru. De verkar inte ha sex i vardagen och han verkar kunna hantera det. Att bli besviken och visa sin besvikelse anser jag inte är omoget - det är mänskligt, när de nu hade bokat en hotellweekend på tumanhand. Klart det inger förhoppningar om mer, bara att vistas där.
Ja,det är möjligt. Men då borde han ju ha förstått att hon inte ville om hon inte tog några initiativ istället för att sura.
Nej,man är inte en stor skit bara för att man vill ha sex.
Men som sagt,närhet kan man få på andra sätt än genom sex.
TS man verkar inte ens hjälpa TS och ta hand om henne nu när hon har ont.
Det tycker inte jag är särskilt hänsynsfullt.
Jag hade själv kraftig foglossning när jag var gravid med mitt andra barn och kunde knappt röra mig på slutet.
Min man hjälpte mig då och tog hand om mig och han tänkte aldrig ens tanken på att förvänta sig sex av mig då.
Han sa bara att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Han sa också att han aldrig skulle kunna njuta om han visste att jag inte ville och att jag hade ont.
Det tycker jag är att visa hänsyn.