Inlägg från: Anonym (Härreguud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Härreguud)

    Han är arg över att han inte fick sex

    Smecker skrev 2015-05-24 13:17:35 följande:

    Sant, bara i de delar av kroppen som krävs för att stå, gå, röra över- och underkroppen, stabilisera kroppen och erbjuda stöd vid hävstångsrörelser, som tar emot tryck och vikt när man ligger och sitter, som behövs för att vända sig när man ligger och sitter.

    Men det du framför allt missar är att TS har så ont att hon saknar LUST. Det är en sak att hjälpa till om man har ont men fortfarande har lust, men TS har INTE lust. INTE. LUST. Men jag förstår att du tycker att hon skall ignorera sin bristande lust och göra våld på sig själv istället. Det kommer säkert att göra underverk för förhållandet och för TS syn på sin man.


    Som sagt, jag vet precis hur det känns. :)

    Problemet här är ju att om hon vill att partnern ska ta hänsyn till att hon inte har lust så måste ju hon visa lite förståelse för att han tycker att det är jobbigt, och blir sur. Fattar inte varför hon gör en grej av det?
  • Anonym (Härreguud)
    Anonym (I) skrev 2015-05-24 13:30:11 följande:

    Jag rör på alla delar av kroppen när jag har sex, oavsett om det handlar om avsugningar, samlag eller annat. Ligger du bara där som en död fisk?


    Haha, ja just ja.. Mer som en död säl faktiskt. ;)

    Nä, men jag bullar upp med kuddar så jag ligger bekvämt o sen kör vi på det som känns bra. Det blir många skratt ibland dock, för det är inte alltid as-sexigt!
  • Anonym (Härreguud)
    Smecker skrev 2015-05-24 14:20:47 följande:
    Du vet precis? Alla foglossningar är likadana? Du är ju en riktig vetenskapsm öh kvinna du.

    Nej, det finns inget problem. Partnern skall ta hänsyn till att hon inte har lust och att hon inte KAN alldeles oavsett. Det är inte villkorat på något som helst vis. Anledningen till att han blir sur i det här fallet är att TS inte uppfyllde hans outtalade förväntningar, vilket är en omogen reaktion och som han helt har ansvar för. Att lägga över det på TS genom att tjura är både orimligt och, ja, omoget.

    Att bli humörpåverkad vid otillfredsställande sexliv är inget konstigt, men en vuxen person håller det för sig själv och kommunicerar istället för att tjura/sura/bli arg.
    Nej, men jag vet tillräckligt med tanke på att jag själv knappt kan gå. 
    Jo, jag tycker att problemet ligger i att hon har "rätt" att reagera på sin smärta genom att inte ha lust medan han inte får reagera med surhet på att inte hon vill. Man har alltid rätt till en reaktion. Sen om den är mogen eller inte, ja, det är upp till var och en. Jag skulle själv också bli sur av ren frustration. Och så tvivlar jag ju på att han tjurar än, det är en reaktion och den går över. 

    De flesta människor reagerar först, med surhet, ilska, att de blir ledsna eller vad som, och SEDAN kommunicerar om det. Det finns vääääldigt få personer som är så pedagogiska och perfekta att de reagerar helt perfekt och utesluter alla känslor av ilska och ledsamhet. Det är helt normalt att reagera.
  • Anonym (Härreguud)
    Anonym (mamma) skrev 2015-05-24 12:54:11 följande:

    Han vet mycket väl att jag inte vill, så du kan hoppa ner från dina hästar nu. Jag har heller aldrig förväntat mig att han ska "tassa på tå", jag är väldigt lugn och krävs mycket för att få mig arg.

    Och gällande vad han gör med sig själv skiter jag blanka fan i.


    Jag sitter inte på några hästar faktiskt. Säger ju bara vad jag tycker om saken, trodde det var det ett diskussionsforum var till för. Jag vet inte riktigt vad du ville med ts, förutom att bli struken medhårs och tyckt synd om verkar det som? Vad är det du vill diskutera eller ha svar på av folk?
  • Anonym (Härreguud)
    molly50 skrev 2015-05-24 21:09:34 följande:

    Det är väl ingen som har påstått att man inte har rätt att sura om man är sexuellt frustrerad.

    Men det är ganska barnsligt,att som TS man,gå och sura över att han inte får sex när hon har så ont att hon knappt kan röra sig.

    Han visade dessutom inte att han ville ha sex när de var på hotellet så hur skulle TS kunna veta att han var kåt?

    Hon är heller ingen tankeläsare.

    Och jag förstår fortfarande inte hur det kan vara njutbart att ha sex med någon som inte kan eller vill.

    Är ens egna sexuella behov större än respekten för ens partner?


    Allt det där har redan sagts.. Barnsligt, ja, men det är hans reaktion som han har rätt till precis som hon har rätt till att inte ha lust.

    Jättemånga ju, som har skrivit att man inte har nån rätt att sura över sånt!

    Han trodde väl att hon skulle kunna och vilja när dom var lediga o hade det lungt o skönt.. Det är kanske inte njutbart, men behovet finns ju fottf där..

    Vänd på det sista med, är hennes känslor viktigare/större än respekten för hans känslor/behov?

    Man lär ju kompromissa på något sätt eller prata om hur man löser det.
  • Anonym (Härreguud)

    Jag


    Anonym (I) skrev 2015-05-24 17:24:15 följande:

    Ja 9 månader låter lite väl. Men 2 månader hade inte varit några problem för oss. Oftast brukar man inte få foglossning dag 1 i graviditeten...


    Jag fick i v 7, dvs inte ens två veckor efter vi fick reda på det.. Sen är det ju inte "bara" 9 månader, sen kommer ju förlossningen o då kan det tydligen ta upp till 6 månader och tom 1år innan kvinnan slutar ha ont o får lust igen osv.. Nä, det gäller att hitta lösningar tycker jag. Iaf om man har otur med en smärtsam graviditet.
  • Anonym (Härreguud)
    Anonym (I) skrev 2015-05-25 08:50:15 följande:
    Jag tror dom flesta försöker hitta lösningar som funkar för dem. På dig låter det som att andra kvinnor bara vill hitta ursäkter för att slippa ha sex?! (Medan du o lösningsorienterade kvinna pallar upp dig som en uppstoppad säl för att din man ska kunna använda dina hål).

    Det lät inte så trevligt det där sista va? Förstå att det kan finnas folk som faktisk känner så. Så kliv ner från dina höga hästar om du är intresserad av att faktisk ge råd till folk och inte bara vill framhäva din egen förträfflighet.

    Det kan tänkas att du får lite omotiverat mycket skit av mig nu, men det är lite provocerande att höra " man får försöka hitta löööösningar" som svar på en TS där mannen bara gnäller.
    Det är faktiskt (och jag syftar inte på ts) väldigt många kvinnor som bara vill "slippa" sex.. 
    Och det där du skrev om att min man ska kunna använda mina hål? Alltså, jag gör det lika mycket för min egen skull. Dels för att jag älskar att ha sex med honom och dels för att jag vill se till att han har det bra. Han "använder inte mina hål", vi använder varandra och han vill alltid se till att jag kommer.. Jag håller själv på att bli tokig med den här jävla foglossningen, det är jättejobbigt för både kropp och sinne att känna sig kåt som vanligt men inte bra i kroppen för att kunna göra något åt det lika ofta eller på samma sätt som förut.
    Mitt råd var ju att faktiskt anstränga sig och göra annat, men det rådet godtogs ju inte för att man ska inte behöva göra saker man inte "vill".
    Det är där jag har en helt annan syn på det som heller inte godtas. Jag kan inte i hela min värld förstå att man inte vill. Jag förstår att man inte vill ha vaginalt samlag, det har inte varit genomförbart hela tiden här heller. Men att man inte vill försöka med något annat bara för att.. 
    Och jag tycker inte att det är jag som får omotiverat mycket skit, det är ts man som får det tycker jag. Av de flesta i den här tråden. Män överlag. Men visst, jag förstår nu att det är sådär de flesta kvinnor funkar, och jag skiter egentligen i vilket. Jag vårdar min relation precis som min sambo gör. Men varför jag pushar så hårt på att man ska anstränga sig lite är för att jag vet vad många av de här männen gör efter ett tag.. Jag blir förfärad av hur många män som just har gravida flickvänner eller flickvänner som precis fått barn, och de försöker hitta något annat eftersom de inte får något hemma. Det tycker jag är hemskt. På två sätt, för det första att de tar till otrohet, och för det andra att det är av den anledningen. 
  • Anonym (Härreguud)
    ErnstHugo skrev 2015-05-25 19:25:03 följande:

    Väl beskrivet! (Som vanligt) Såklart skall inte tvång vara en del av samlivet. Såklart kan man vägra vad man vill i en relation med hänvisning till ohälsa. Detta är en självklarhet MEN, precis som du säger så efter dagar, veckor, månader och kanske ännu längre tid så kommer det påverka relationen även om ingen av parterna vill det.

    Detta gäller inte bara sex, men även socialt umgänge med andra, träffar med släkt, hushållarbete, intresse för den andres personliga utveckling, ja allt som man "normalt sett" delar. Det handlar ju om ömsesidighet, vilket såklart inte måste betyda konstant rättvisa men att bådas behov räknas. Känner sig en part sig förminskad eller för den delen tvingad under en längre tid så kommer det ofelbart få konsekvenser.


    Word! :)
  • Anonym (Härreguud)
    Ego Lovers skrev 2015-05-25 22:43:44 följande:
    Ja man kan få foglossning väldigt tidigt i graviditeten pga att det är hormonellt. Men det finns även ställningar där man inte behöver sära på benen ens. Och då påverkas inte foglossningen. Man kan ha sex när man ligger sked. Och mig veterligen har ingen gravid tjej fått foglossning i käkarna.
    Vafan skriver du det där till mig för?

    Men för att korrigera, alla gravida kan inte ligga "sked", då vissa inte klarar att ligga på sida, för att det gör ont på olika ställen eller helt enkelt är obekvämt. Men, ja, jag förstår hur du menar.. :)
  • Anonym (Härreguud)
    Anonym (I) skrev 2015-05-25 17:15:54 följande:
    Okej, du förstår inte. Då vet vi.
    Nej. :)
    Man har med all säkerhet inte så ont hela tiden, (visst, det förekommer säkert) och jag tvivlar på att de kvinnor här som argumenterar mest emot att behöva "ställa upp" som de uttrycker det, tillhör den skaran kvinnor som ringer sina män när de väl känner sig lite piggare, har liiiiite mindre ont och tillomed kan känna lite sug, och säger, "kom hem nu på studs älskling, för nu orkar/vill jag ge dig en hjälpande hand"? ;)
  • Anonym (Härreguud)
    Tecum skrev 2015-05-25 22:58:53 följande:
    Men välmående handlar inte bara om sex, och sex handlar inte bara om välmående. Det är ju så uppenbart att problemen mellan TS och hennes man är mycket större och grundar sig i brist på kommunikation - och antagligen brist på kärlek. TS bryr sig inte om att säga att hon inte orkar ha sex fast de åker på kärlekssemester, och hennes man bryr sig inte om att fråga om det möjligen går. Antagligen beroende på att han vet att TS blir blixtförbannad om han frågar. Ingen vill vårda relationen eller offra något för den andre.

    Jag skulle bli mycket förvånad om de fortfarande är ihop om fem år...   
    Mitt i prick! 
  • Anonym (Härreguud)
    Ego Lovers skrev 2015-05-26 09:01:21 följande:
    Herregud tagga ner. Jag skrev till dig eftersom du fått det tidigt i graviditeten och foglossning är rent hormonellt och har inget med barnets tyngd som många verkar tro. Min tredje graviditet började med foglossning innan jag ens hade plussat. Kände hur det började göra ont i blygdbenet.
    Ja,men du behöver väl inte påpeka till mig att foglossningen inte sitter i käkarna, eller att man kan ha sex i andra ställningar, det är inte jag som inte vill ha sex..
    Ja, jag vet att foglossning är hormonellt, det är väl det första man får reda på när man googlar det, när man får det tidigt..
  • Anonym (Härreguud)
    Jojile skrev 2015-05-26 09:26:44 följande:
    Fast vet du, om du var redo att bulla upp dig eller hitta diverse lösningar för att kunna tillfredsställa din man så är det väl uppenbart att du inte haft en likadan upplevelse/graviditet/foglossning/smärtgräns/whatever som TS? Så jag har svårt att se hur dina "råd" hjälper, mer än att du får framhärda hur fenomenalt bra du är på att "ställa upp för laget". 

    Med tanke på dina erfarenheter kring hur män är otrogna när deras flickvänner inte särar på benen i tid och otid så förstår jag dig mer nu. Läs gärna ditt inlägg igen och så kanske du förstår hur jäkla skruvat det låter. "...precis har fått barn, och de försöker hitta något annat eftersom de inte får något hemma". Vet du, det har inget med män att göra, det har med att de män du uppenbarligen möter/känner är praktarslen som anser sin egen sexualitet ska stå över allt annat. 

    Att känna att man måste knulla trots smärta (eller av enkel "jag är inte sugen") för att man är rädd för otrohet ser jag nästan som ett psykiskt tvång. 

    När man har ont, t.ex. satt handen på plattan, har kraftig migrän, har influensa etc, så brukar inte ligga vara första prio. Inte heller kanske man särar sekunden efter att alvedonen börjar värka eller febern släpper. Lite lika kanske man kan tänka sig att det är för TS? Om hon har extremt ont så är hon kanske inte sugen på att ligga? Den korta stund hon har för att andas ut kanske hennes prio är att kunna vila smärtlöst? 

    Yeez... om jag kommer hem efter en lång dag och är trött, disken står på bänken och tvättkorgen svämmar över så räcker det för att jag inte ska vara ett dugg sugen på att ligga. Då vill jag blunda och sova. Man får väl vara glad över att min sambo inte är otrogen för det. 
    Helt likadan vet jag inte om den är såklart, men jag kan i iaf inte gå, eller röra bäckenet. Sen har jag andra skador i nacken sen förut som också bidrar, så nej, likadant är det nog inte. Jag säger inte att jag är "fenomenalt bra" eller att jag "ställer upp för laget". Jag har t.o.m sagt nej några ggr! ;)
     Men en graviditet + förlossning + första tiden med barnet är en påfrestande tid och en stor förändring och man kan behöva kämpa lite extra igenom det för att behålla lusten och närheten till varandra. Jag vill personligen inte bli ett sånt där par som sen inte kan hitta tillbaka till varandra. För man kan inte tro att det bara är graviditeten det handlar om. Jag älskar min sambo och vill inte förlora honom och den relationen vi hade innan vi blev gravida till det "nya" livet. Och det kanske låter jättehårt och konstigt, och det beror nog på att jag är en ganska "egoistisk" person, har alltid tänkt att jag förmodligen inte vill skaffa barn för att jag har så mycket annat som jag värdesätter i livet och i min fritid, men jag tänker inte låta detta dock väldigt efterlängtade och redan älskade barn, förändra precis allting. Därav kanske min drivenhet till att behålla mitt sexliv och min närhet till min partner. Jag förstår, eller nej, jag accepterar att andra kanske inte fungerar så, men jag har svårt att förstå det. 

    Och nej, jag lever inte med en rädsla att min sambo skulle vara otrogen. Och det är jag tacksam för, så mycket skit som man ser o läser runtomkring.. Men jag tar honom absolut inte för givet.

    Det är just därför jag tycker att det är så viktigt att hjälpas åt. Min sambo vet också att jag har mindre lust och mindre möjlighet kroppsligt att ha sex och vi pratar mycket om detta. Han hjälper till mycket mer hemma nu och det är det jag tycker är så himla fint, och det är heller inte bara för att få sex.. :D Men för att jag ska orka göra annat, något roligare, tillsammans. Och på tal om att "ställa upp för laget" så är det ibland även han som ser till att bara jag får sexuell njutning. Så därför känner jag mig aldrig "tvingad" till någonting, svårt att känna så under dom förutsättningarna. 
    Men ja, alla har det inte så. Uppenbarligen inte ts. Så visst, hon "slipper". Jag ska inte tjata mer om det. Tycker bara det är så himla synd, jag har sett så många fina förhållanden gå i kras.
  • Anonym (Härreguud)
    molly50 skrev 2015-05-28 16:55:50 följande:
    Självklart är väl sexlivet något man tar för givet i ett förhållande.
    Under normala omständigheter.
    Men nu har TS konstant smärta och har pga det ingen sexlust.
    Och det vet hennes man om och visste även innan hotellvistelsen.
    Och hon lär inte få mindre ont för att hon vistas på hotell en helg.
    Närhet kan man få på andra sätt än genom sex.
    Men han kanske vill ha annat än närhet?
  • Anonym (Härreguud)
    molly50 skrev 2015-05-28 18:17:11 följande:

    Är hans vilja viktigare än att TS ska få må bra i det här läget,tycker du?


    Är det där nåt automatsvar du kör till alla? Du pratar bara om närhet, det kanske både ts och hennes man upplever att de får. Han ville ha sex, så varför babbla om närhet? Jag har inte sagt att hon inte ska få må bra, men det behöver ju inte betyda att han ska må dåligt?
  • Anonym (Härreguud)
    AnooYoo skrev 2015-05-28 23:32:43 följande:

    Det kanske han vill. Tycker du att ts ska göra som han vill för att han vill utan att ta hänsyn till sig själv? Har ts ingen rätt till sin kropp alls?


    Nej, jag svarade på en o samma användares upprepning om närhet, att man kan få det på andra sätt.. Men ts man verkar ju vilja ha annat så det är ju lite onödigt. De kanske ger varandra jättemycket närhet, det framgår inte vad jag läst..
  • Anonym (Härreguud)
    molly50 skrev 2015-05-29 11:07:48 följande:

    Men om han får närhet så finns det väl inte att klaga på.

    Speciellt inte som han inte ens räknar det som sex om det inte är vaginalt,enligt TS.


    Men han klagade/gnällde ju inte ang närhet, utan ang sex.. Menade då att det är onödigt att ta diskussionen om närhet när det inte är det han ville ha.
  • Anonym (Härreguud)
    Anonym (hur?!) skrev 2015-05-29 16:13:57 följande:

    Läste en del i tråden igår och har en fråga till er som tycker TS borde bjussa på en avsugning iaf. Hur ska det gå till tycker ni? Har ni försökt suga av någon när ni har kraftig foglossning?

    I min värld krävs det positioner av kvinnan, typ stå på knä framför den stående mannen. Kan vara vansinnigt plågsamt att ta sig ner på golvet och sedan stå där på knä och gunga framåtillbaka en stund.

    Annars kan man ju göra det i sängen, halvböjd över mannens skrev. Det kräver att man själv särar på benen för att komma ner ordentligt. Att sedan böja sig över mannen, utan att själv ha något som helst magstöd och samtidigt hänga i bäckenet är typ helt omöjligt. Att göra en upp och nerrörelse i takt i den positionen i typ 10 min går inte! 

    En annan variant är ju någon form av 69:a på sidan. Detta kräver ändå att man som kvinna kan hålla upp huvudet, vilket kräver magmuskler och viss corestyrka, vilket man saknar när man är gravid.  

    Det som återstår är att kvinnan ligger platt på rygg och att mannen så att säga doppar rakt ner i munnen på henne. Surprisesurprise så är det  den sämsta positionen för en gravid att ligga i eftersom barnet trycker på stora kroppspulsådern och kan göra att hon får syrebrist och känner sig svimfärdig.....

    Så ta och tänk om hörrni, kvar återstår Lena Handén och den kan han ju faktiskt använda själv om det kniper.....


    Sitta på soffkanten medan mannen står framför? Funkar väldigt bra vid foglossning, förutsatt att man vill o har lust o inte känner att det kränker ens integritet, jadajada.. ;D
  • Anonym (Härreguud)
    molly50 skrev 2015-05-29 11:42:18 följande:
    Ja,men då finns det ju inte så mycket TS kan göra eftersom han inte ser det som sex om det inte är vaginalt.
    Sant. Där är det ju han som lär kompromissa o tänka om lite ifall han vill få nåt alls i sexuell väg..
Svar på tråden Han är arg över att han inte fick sex