Han är arg över att han inte fick sex
Man får bli besviken om inte förväntningar uppfylls, men blir man arg, så är det en själv man ska bli arg på, inte den som inte uppfyllde ens förväntningar
Man får bli besviken om inte förväntningar uppfylls, men blir man arg, så är det en själv man ska bli arg på, inte den som inte uppfyllde ens förväntningar
Arg är en känsloyttring som ofta är kopplad till frustration och besvikelse. Lite som en kåt gravid kvinna som får nobben av mannen därför att han mest ser henne som blivande mamma.
Det sorgliga är att ofta här på FL iaf, så åker offerkoftan på den gravida kvinnan medan sympatier strömmar in oavsett om hon inte orkar med sex eller är kåt och får nobben av mannen som vänjer sig successivt vid papparollen.
Det är alltid mannen som saknar empati.
Det är alltid mannen som borde "fatta bättre".
Det är alltid mannen som borde lösa "problem själv", oavsett vilka de är.
Många "normala" män pallar mycket men representerar FL kvinnors åsikter i gemen så är det inte så konstigt att separationer står aom spön i backen efter första barnet.
Jag hade oxå varit sur om min man inte velat ha sex :P
Jag upprepar. Att ha sex (i vilken form som helst) att ställa upp på sex mot sin vilja kan ta bort all sexlust för lång tid framöver. Själv var jag bergsäker på att jag var asexuell efter har varit tillsammans med en man som ansåg att man skulle ställa upp. Jag tyckte så illa om sex under vårt sista halvår att jag zappade över alla scener på tv som var hetare än en lätt puss.
Det låter på många kvinnor som om mannen är elak för att han ganska naturligt hoppades på intimitet och kaaaanske rent av sex med mamman till hans barn tillika kvinnan han älskar. Ja fy på honom att inte kan stänga av de hemska lustarna 10-12 månader.
Du brukar vara klok men nu förstår jag inte? Om din man, som du antagligen sagt dig älska, har en åsikt som du inte gillar eller visar en negativ sida i en enstaka fråga så vänder du på klacken och lämnar relationen! Det är ju inte klokt, vill du ha en man eller en disktrasa till partner? Måste han lyda i allt och alltid tycka som du?
Typisk kvinnlig maktutövning som man ser så ofta på FL. Om han tycker fel eller gör fel så går jag. Vilket är lätt för kvinnan då hon vet att hon alltid kan få en ny man. Medan mannen riskerar att bli ensam för resten av livet.
Men om din sambo surat hade du alltså gjort slut?
De har skilda sovrum så sextiotalists man har nog kunnat skjuta ut underläppen och gråtrunka helt utan att sextiotalist haft någon vidare kännedom om saken.
Jag raljerade bara lite.