Han är arg över att han inte fick sex
Så det var konstigt att din man ville vara nära och till och med ville ha sex även om du är gravid?
Vissa män har oerhört lite förståelse för hur mycket en graviditet sliter på kroppen och tar på krafterna,.
Så det var konstigt att din man ville vara nära och till och med ville ha sex även om du är gravid?
Nära är vi ändå, men han vet mycket väl hur ont jag har, kan knappt vända mig i sängen utan att vara nära att bryta ihop. Och hur skulle han ha ansträngt sig? Hotellet var min idé och väl där behövde vi inte direkt göra något öht vi inte kände för.
Och ja, för honom är det inte sex om det inte är penetration som avslut.
Arg är en känsloyttring som ofta är kopplad till frustration och besvikelse. Lite som en kåt gravid kvinna som får nobben av mannen därför att han mest ser henne som blivande mamma.
Det sorgliga är att ofta här på FL iaf, så åker offerkoftan på den gravida kvinnan medan sympatier strömmar in oavsett om hon inte orkar med sex eller är kåt och får nobben av mannen som vänjer sig successivt vid papparollen.
Det är alltid mannen som saknar empati.
Det är alltid mannen som borde "fatta bättre".
Det är alltid mannen som borde lösa "problem själv", oavsett vilka de är.
Många "normala" män pallar mycket men representerar FL kvinnors åsikter i gemen så är det inte så konstigt att separationer står aom spön i backen efter första barnet.
TS har ONT.
Punkt jävla slut.
Då får karln vara hur jäkla kåt han vill, inte fan ska TS behöva "ställa upp" på någonting som GÖR ONT, inte ens andra sexuella saker som hon inte vill,för att det GÖR ONT.
Jag fattar inte ens hur man kan vilja ligga med någon som man vet på förhand inte kommer njuta av det...
Men utifrån vad man läser här verkar ju endel tycka det är helt normalt? Man ska ju "ställa upp", funkar det inte mellan benen finns det ju andra hål...
Ett ord: usch!
När kvinnan vill ha barn då jäklar duger egoisten som sätter kuken först!!
Du har uppenbarligen aldrig varit i närheten av en kvinna vid ägglossning som har get sig fan på att bli gravid
Återkom när du försökt bli gravid i sju cykler och spanat efter de där strecken på en sticka flera månader i rad. Det gör något med kvinnors väsen.
Intressant med lite andra nyanser i debatten!
Hittar du det i något av mina 14 inlägg så finns det bekymmer med läsförståelsen. Det jag och andra framhåller är att även med gravidkomplikationer så finns ofta möjlighet till intimitet och sex. Vill man inte ha intimitet och sex med sin partner så är det såklart ett val man gör, men man kan inte vänta sig "celibat tillsvidare" utan förståelse för att den andre partnern troligen kommer att känna sig avvisad, frustrerad och tvivlande förr eller senare.
Är ovanstående ett mysterium eller om det känns egoistiskt från endera parten så är parterapi troligen bortkastad tid.
Ledsen DHH, men förstår faktiskt inte vad du försöker säga. Själv skall jag iväg och köpa lite trätrall till balkongen nu
Ursäkta ot TS!
Tittade in här igen efter ett antal dagar och ser att det finns vettigt folk. Jag anser fortfarande att om man har så ont att man inte ens kan tänka sig sex så ska man ligga på sjukhus. Svårt att se hur en människa kan ta sig till hotell och njuta av helgen men inte ha sex??????
Sedan alla feminister som ska babbla om att killen alltid måste vara nöjd. NEJ så är det inte.
Hade min sambo verkligen inte kunnat ha sex eller inte velat ha sex så ska hon självklart inte. Men att använda smärta som någon slags bortförklaring gör många killar sura.
Klart som fasiken din man blir sur när du uppenbarligen är frisk nog att göra annat men inte när det kommer till sex. Var då ärlig och säg att du inte känner för det. Dessutom borde du prata med honom och INTE med familjeliv om den saken.....