Inlägg från: Anonym (het kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (het kvinna)

Han är arg över att han inte fick sex

Jag skulle också ha blivit besviken....Men om ni inte alls har sex under graviditeten borde han ju ha vetat det från början att du inte vill ha sex. Givetvis har man ju ändå hoppet om sex då man tar in på hotell och får ha tid på tu man hand.

• Anonym (het kvinna)

Din TS säger att du definierar dig som mamma. Men man är också kvinna och hustru, älskarinna. Det är farligt att glömma bort mannen för länge. Givetvis måste man båda kompromissa och ta varandras behov i beaktande. Men flera månaders eller års sexuppehåll kan få den mest stabila och trofasta person att börja se sig om efter någon annan att ha sex med. Då kanske man kan överväga vad som är värst? Att dela lite närhet och sex eller riskera förhållandet dör ut? Jag vet ju inte vilken tidsperiod vi talar om men gäller det månader och år så är det väldigt länge för en man som längtar efter sex. Och en kvinna likaså.

• Anonym (het kvinna)
    fluu skrev 2015-05-18 16:59:26 följande:
    Man måste ingenting. Hur långt uppehållet än är så rättfärdigar det inte otrohet och otrohet är inget som bara råkar hända, det är ett medvetet och förfärligt val. Skammande och press kring sex är riktigt illa.
    Självklart måste man inget men man bör vara medveten om vad ett långt sexuppehåll kan ha för konsekvenser också. Att man också försöker förstå den partnern som saknar och längtar efter sex utan att beskylla honom för att vara en sexfixerad egoist.
  • Anonym (het kvinna)
    Anonym (..) skrev 2015-05-18 17:06:08 följande:
    Vad som är värst? Ja inte skulle jag ha sex mot min vilja för att min man annars är otrogen. Det är ingen man jag skulle vilja vara med.
    Nä, i så fall får ju för sjutton den personen som inte längre får ut det den vill av förhållandet göra slut. Så klart.
    Det finns absolut inget alls som rättfärdigar en otrohet. 
    Klarar man inte av ett vaginalt samlag kanske man kan tillfredsställa varandra eller honom på annat sätt? Att ge honom en avsugning kan ju inte vara så smärtsamt? Hitta de sätt som funkar för att ge honom eller varandra njutning. Jag tycker det är viktigt med ömsesidigt givande och tagande, trots att man är gravid och har smärta så kan man dela kärlek och njutning om man söker lösningar på det och också ser sin partners behov.
  • Anonym (het kvinna)
    AngoStura skrev 2015-05-18 17:20:21 följande:
    Jösses Ts, absolut. Fan, nu får du släppa till och ge honom en avsugning. Du är verkligen en dålig människa, urusel, kvinna och allmänt förfärlig varelse som inte ger din man rätt till din kropp. Det fattar du väl. Alla vi i tråden är upprörda, chockade och behöver en krisgrupp på grund av ditt egocentriska beteende att inte ge honom en avsugning. Tala om att vara självisk, dum,, ja, helt enkelt mot naturens lagar som ju handlar om att män alltid har rätt till våra kroppar och vi skall fan inte komma och tro att ens en graviditet är skäl att bestämma själv. Lyssna du på het kvinna, som vi alla vet är just kvinna, och ta hans... jag menar hennes kloka och insiktsfulla råd.
    Som jag skrivit är det upp till alla att avgöra hur de själv vill göra. Vill man inte så gör man det inte. Men jag menar att det finns lösningar OM man är villig att hitta dem. Och att man tar BÅDAS behov i beaktande. Ofta fortsätter oviljan att ha sex även efter en graviditet och annat prioriteras, man tappar lätt bort varandra och lusten riskerar försvinna och då dör förhållandet sakta men säkert ut. Personligen värdesätter jag min man och vårt förhållande för mycket för att riskera det genom att vägra sex en längre tid. Då hittar vi lösningar på det.  
  • Anonym (het kvinna)
    Anonym (..) skrev 2015-05-18 17:26:38 följande:
    Jag vet inte om jag ens ska svara på det här. På riktigt. Ta en liten funderare över vad det är du skriver.

Har man så ont att man knappt kan vrida sig i sängen så är inte en avsugning särskilt skön. "Kan inte vara särskilt smärtsamt"? Du menar alltså att du inte kan tänka dig in i hennes situation här?

Angående ömsesidigt givande och tagande. När ens partner har så förbannat ont så kanske det är läge att tänka på just det och inte bara på sina egna behov (som går att lösa på egen hand). Nu pratar vi en begränsad tid här. Kan inte ens partner tagga ner med sexet ens under en graviditet så är det ju något som är fel.

Men framförallt så handlar det ju om kommunikation. Man har inte rätt att bli arg över något man själv inte berättat för sin partner om. läs mitt tidigare inlägg med jämförelsen med godis.
    Givetvis vet man sina egna gränser. Klarar man inte någon närhet alls eller det smärtar för mycket så avstår man. Men jag vidhåller att jag tror det finns lösningar om man vill se dem.
  • Anonym (het kvinna)
    Anonym (..) skrev 2015-05-18 17:31:47 följande:
    Jag kan berätta att något som verkligen dödar lusten är att känna sig tvingad att ha sex. Att ha sex som gör ont brukar inte heller vara någon lusthöjare. (om man inte går igång på sådant). Det kan ju vara bra att tänka på om man inte vill sabba den andres lust totalt.

Om lusten verkligen försvinner och vi pratar långa perioder så ska man så klart prata om det och försöka lösa det,då är det ju något som hänt,  men kortare perioder då ens partner är sjuk, har ont eller liknande ska man fan kunna acceptera.
    Vissa anser inte att månader utan sex är en kort period, det beror också på hur hög lust man har. Man behöver ju inte ha samlag om det inte år men man kan kanske sitta på en stol? Då kan man ju suga av mannen eller smeka honom till utlösning som exempel. Eller låta honom spruta en på brösten. Låta honom
    smeka ens bröst. Ja...det som funkar!
  • Anonym (het kvinna)
    Anonym (..) skrev 2015-05-18 17:34:51 följande:
    Absolut finns det ofta lösningar, däremot så blir man inte så motiverad att hitta dom när ens partner beter sig väldigt empatilöst, endast tänker på sina egna behov och skiter fullständigt i sin partners mående.
    Om det finns någon lösning vet bara ts , och det är egentligen inte som ens behöver diskuteras här, utan det gällde hennes mans beteende ang. något hon inte ens visste att han ville.
    Vad jag läst så har han inte tvingat sig till sex utan varit förstående till TS smärta och icke sexlust eller förmåga. Tar man in på hotell och är utan barn och har tid och möjlighet att rå om varandra är det väl inte så konstigt om man har hopp om sex? Blir man förvånad över att ens man vill ha sex med en? Jag skulle inte förvänta att man behöver uttala att man har ett behov av sex - det finns naturligt och något som man gärna delar med en människa man älskar. 
  • Anonym (het kvinna)
    sextiotalist skrev 2015-05-19 18:44:29 följande:
    Det var det knäppaste jag hört på länge, jag vet många som ogillar hushållsarbete som är kvinnor.

Det är svårt för vissa att förstå. Åh, jag längtar tills ekonomin tillåter att leja ut städningen. Sambon och tonåringen flyr fältet när jag städar. Jag är ett åskmoln
    Skrattande Skrattande Skrattande
  • Anonym (het kvinna)
    Anonym (I) skrev 2015-05-24 15:35:49 följande:
    Frågan är om TS och herr TS är intresserade av säl-sex. Vi hade nog hellre avstått ett par månader och mannen hade tagit hand om sig själv.

Det som funkar för det ena förhållandet funkar inte nödvändigtvis för det andra. Och för väldigt få förhållanden är det något positivt att sura och gnälla när ens outtalade förväntningar inte uppfylls.
    Jag hade inte velat vänta nio månader eller ett år på sex så här hade vi nog kört sälsex också. Det behöver inte vara så avancerat sex för att vara skönt och det är väl ändå det som är huvudsaken ATT man har sex. Inte väntar på en obestämd dag nån gång i framtiden då det fungerar att ha vilt takkronesex igen - då kanske man väntar förgäves.
  • Anonym (het kvinna)
    molly50 skrev 2015-05-28 10:17:49 följande:
    Men i så fall är ju han lika otydlig som inte har talat om att han vill ha sex och sen blir sur när TS inte förstår att han vill det.
    Att vilja ha sex är väl ändå naturligt - något man tar för givet att man delar i ett parförhållande? Jag förstår inte att man skulle behöva uttala en vilja att ha sex, det borde ju finnas en dragning mellan varandra om man väljer att dela livet tillsammans. Nu har TS smärta men givetvis finns lusten kvar hos mannen. På en avslappnande helg på hotell så givetvis finns hoppet där att få sex, då inga barn är med och man har chansen att få komma bort en stud. Trots att mannen är medveten om situationen så hade han hoppats på mer och det tycker jag inte är så svårt att förstå. Han kanske hade velat att TS tog initiativ pga smärtorna, men att han inte kunde dölja sin besvikelse väl hemma.
  • Anonym (het kvinna)
    molly50 skrev 2015-05-28 16:55:50 följande:
    Självklart är väl sexlivet något man tar för givet i ett förhållande.
    Under normala omständigheter.
    Men nu har TS konstant smärta och har pga det ingen sexlust.
    Och det vet hennes man om och visste även innan hotellvistelsen.
    Och hon lär inte få mindre ont för att hon vistas på hotell en helg.
    Närhet kan man få på andra sätt än genom sex.
    Ja och hennes man verkar ju acceptera detta och visa sin förståelse för henne. Så om han då hoppades på mer än att hålla handen under en hotellvistelse så kanske även TS kan ha förståelse för det?
  • Anonym (het kvinna)
    molly50 skrev 2015-05-28 17:12:06 följande:
    Är det att visa förståelse,tycker du,när han surar över att han inte får sex med TS trots att han vet att hon har väldigt ont?
    Jag är övertygad om att TS hade haft större förståelse om han hade försökt ta lite eget initiativ och blivit nekad än att som nu gå omkring och sura för att TS inte kan läsa hans tankar.
    Jag tycker han beter sig omoget,om jag ska vara ärlig.
    Hans hänsyn kanske innebär att inte ta initiativ, då han vet om hennes smärtor? Att det är upp till henne att ta initiativ då hon klarar av det och har lust? Det vet vi inget om men en tanke. Hotellvistelse är för många lika med sex och uppenbarligen hade även han den uppfattningen. Jag anser att det behövs ett ömsesidigt givande och tagande i en sund relation och här utmålas TS man till en stor skit som vill älska med sin fru. De verkar inte ha sex i vardagen och han verkar kunna hantera det. Att bli besviken och visa sin besvikelse anser jag inte är omoget - det är mänskligt, när de nu hade bokat en hotellweekend på tumanhand. Klart det inger förhoppningar om mer, bara att vistas där.
  • Anonym (het kvinna)
    molly50 skrev 2015-05-28 17:30:03 följande:
    Ja,det är möjligt. Men då borde han ju ha förstått att hon inte ville om hon inte tog några initiativ istället för att sura.
    Nej,man är inte en stor skit bara för att man vill ha sex.
    Men som sagt,närhet kan man få på andra sätt än genom sex.
    TS man verkar inte ens hjälpa TS och ta hand om henne nu när hon har ont.
    Det tycker inte jag är särskilt hänsynsfullt.

Jag hade själv kraftig foglossning när jag var gravid med mitt andra barn och kunde knappt röra mig på slutet.
    Min man hjälpte mig då och tog hand om mig och han tänkte aldrig ens tanken på att förvänta sig sex av mig då.
    Han sa bara att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
    Han sa också att han aldrig skulle kunna njuta om han visste att jag inte ville och att jag hade ont.
    Det tycker jag är att visa hänsyn.
    Det är enorm skillnad på att dela närhet och på att ha sex. Vissa har starkare drift än andra och vissa kan hantera bristen av sex bättre än andra. Det viktigaste är dock att kunna ha en öppen dialog om det så kanske man kan undvika onödiga missförstånd som ger besvikelse och frustration.
Svar på tråden Han är arg över att han inte fick sex