Inlägg från: Upptagenmeninte |Visa alla inlägg
  • Upptagenmeninte

Åldersskillnad på dig och din partner?

Upp: mer seriöst och längre förhållande, som störst skillnad: Hon 20 år äldre.
    Ner: ONS (alltså mindre seriöst...), som störst skillnad: Hon 17 år yngre.

Längsta förhållandet i mitt liv: Hon 5 år äldre.

Ålder är bara en siffra.

• Upptagenmeninte
    Anonym (Ännu en!) skrev 2015-05-21 17:14:20 följande:
    ...Han fyller 37 o...trist sexliv numera... Har dock en kompis som är något år yngre ...hinner knappt med i ...
    Jag skulle säga att det där verkar vara helt individuellt, och inte så särskilt bundet till varesig ålder och/eller kön. Det finns massor av trådar med män som har kvinnor som tappat intresset för sex, och åt andra hållet verkar det finnas många män som har tappat intresset för sex.

Sedan kan man lägga in vad man vill i "tappat intresset" (minskat intresse, helt bortblåst intresse, whatever). Men jag tror inte det har så mycket att göra med ålder, i alla fall inte i relativt låga åldrar (under pensionsåldern).

Uppåt 60-70 år och mer kan säkert åldern spela in mer, men det verkar inte vara den ålderskategorin som diskuteras här.
  • Upptagenmeninte
    Anonym (Mats) skrev 2015-05-22 13:07:03 följande:
    Rent generellt verkar det som att sexlusten minskar för män i vår ålder....
    Jaha... det visste jag inte. Jag får väl hoppas på det då i så fall, hoppas sexlusten typ dör för mig också eller något (gift med en fru som inte har någon sexlust). :(
Svar på tråden Åldersskillnad på dig och din partner?