Inlägg från: Lillysmama |Visa alla inlägg
  • Lillysmama

2-åring med nästan totalt ointresse för mat... Tips tack!!

Hej! Jag har haft exakt samma problem med min dotter , hon är idag tre år men har kämpat med maten sen hon var 1 år då hon aldrig varit intresserad.

Sen några veckor tillbaka har vi använt oss av ett slags .. Blödnings system (kalla de muta men jag var desperat!)

Jag satt mej och klippte å klistrade till en orm , som slingrade sej. Delade upp ormen i rutor , å typ var fjärde ruta markerade jag med en liten blomma på sidan.

Sen förklarade jag för min dotter att för varje tallrik mat hon äter upp får hon ett klistermärke att sätta i en ruta , å när hon kommer fram till en blomma händer de något speciellt. De har varit allt från att hon fått ert nytt tjusigt dricks glas till egna fina bestik m.m .

Å jag gjorde som så att dom första gångerna la jag upp väääldigt lite mat bara för att hon skulle känna att hon lyckades å se vad som faktist hände när man var duktig å åt upp all mat. Hon har idag även döpt sin orm till Sigge å han är med vid varje måltid, och blir det en dag hon inte äter upp allt säjjer vi bara att vi försöker nästa dag sen släpper vi de den dagen så de inte blir negativt :) . Och nu har hon juh vant sin mage med att den ska få riktigt med mat så hungern har ökat :)

Svar på tråden 2-åring med nästan totalt ointresse för mat... Tips tack!!