Anonym (hehe) skrev 2020-12-27 01:08:16 följande:
S och C ingår ju i samma regeringsunderlag. Motsvarande koppling mellan M/KS och SD finns ju inte och det är ännu osäkert om den någonsin kommer att finnas. M, SD, KD har idag inget politiskt inflytande. De är i minoritet. Att man träffar företrädare för andra partier betyder inte att man samarbetar.
Jag hoppas ju att denna skandal växer och att S dras med i den. Det kan jag göra samtidigt som jag äcklas av C som parti för att de inte agerar när deras 2:e vise ordförande lever med en serievåldtäktsman som i första hand förgripit sig på barn.
Varför ljuger du? C politikern är inte längre ihop med den person som varit dömd för ett sexualbrott (förhållandet bröt några månader efter att de hade träffats). Källa: www.expressen.se/nyheter/federley-darfor-brot-jag-inte-med-sambon-direkt/
Medan Centerpartiets EU parlamentariker (som inte är misstänkt för något brott) har lämnat sina politiska uppdrag så har Sverigedemokraternas EU parlamentariker som står åtalad för sexuella övergrepp valt att sitta kvar. Att du försöker skandalisera den ena EU parlamentarikern men inte den andra visar att du hycklar.
Det är alltså M och KD som samarbetar med ett parti vars toppolitiker står åtalad för sexualbrott.