Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
C är inte intresserade av att vara dörrmatta i en Löfvenregering. Däremot kan en borgerlig regering där C ingår samarbeta med S i vissa frågor.
Håkan Juholt (S), tidigare högt aktad partiledare och statsministerkandidat, har utnämnts till ambassadör på Island:
www.regeringen.se/pressmeddelanden/2017/01/ambassador-for-nordiska-fragor-och-ambassador-till-reykjavik/
Regeringen har utsett Håkan Juholt till ambassadör i Reykjavik.
Håkan Juholt har under åren 1994 - 2016 varit ledamot av Sveriges riksdag. Inom ramen för riksdagens arbete har han bl.a. varit ledamot av och ordförande i riksdagens försvarsutskott, ledamot av riksdagens OSSE-delegation och av NATO-parlamentarikerförsamling samt ordförande i internationella parlamentarikerforum för lätta vapen. Han har varit ledamot av och ordförande i den parlamentariska försvarsberedningen och tjänstgjort i Försvarsdepartementet som politisk sakkunnig.
Är det inte någon uppgift som saknas i UD:s pressmeddelande?
"Demokratimingel" anordnat av Södertälje kommuns demokratiberedning under ledning av Anna Bohman Enmalm (S):
www.sodertalje.se/kommun-och-politik/for-medborgare/demokratiberedningen/demokratimingel/
I programmet hittar man följande punkt:
* Utbildning till mediafolk så att media (tidningar, TV, internet mm.) vinklar Södertälje mera som "möjligheternas stad" istället för "problemens stad".
Japp. Journalister ska veta hut och lära sig skönmåla när de rapporterar om vad S-politiker ställt till med.
www.lt.se/opinion/ledare/sodertaljes-vilja-att-styra-media-har-gatt-pa-tok-for-langt
Om man läser vad du länkar till så framgår följande:
"Det var kommunens demokratiberedning som tillsammans med Södertäljebyrån bjöd in kommuninvånarna till en första av flera planerade dialoger under det kommande året. Deltagarna fick möjlighet att komma med tips på hur vi ökar delaktigheten samt göra inspel till kommunens kommande styrdokument för demokratiarbetet. Här följer exempel på de synpunkter som kom in under kvällen. Synpunkterna kommer att beaktas i det fortsatta arbetet med styrdokumentet för demokratiarbetet"
Jag tycker att det är bra att Södertälje kommun låter innevånarna komma till tals och att man beaktar alla förslag. Jag tror emellertid inte att Södertälje kommun kommer att "utbilda mediafolk" men jag ser inget problem om Södertälje kommun skulle satsa pengar på PR och det tror jag inte heller att Södertäljes innevånare tycker.
Tycker du att Södertälje kommun borde ha censurerat förslagen från kommuninnevånarna?
Ardalan Shekarabi (S) är svartsjuk eftersom hans tilltänkta äkta make verkar få uppvaktning från annat håll:
www.expressen.se/debatt/akesson-varfor-ska-vara-skattepengar-inte-stanna-i-sverige/
- Jimmie Åkesson, denna gång sviker du återigen dina egna väljare, där en majoritet är emot vinstutdelning i skattefinansierad skolverksamhet. Om SD vill vara de bästa av Sverigevänner kan det ju vara bra att stå upp för den svenska modellen.