Uppfinnare skrev 2018-06-10 22:10:51 följande:
Orsaken är att du refererar till Löfvéns uttalande som om domstolarna dömde efter eget huvud.
Jag känner till alla ursäkter, så du behöver inte rabbla dem. Det är regeringens uppgift att få igenom de lagändringar vi behöver.
Det är din egen tolkning som bygger på dina uppfattningar om andras tankar och kanske bristande insikter om att SL refererar till existerande lagar som styr utvisningar. I alla fall tycker jag inte att det var svårt att förstå vad SL sa.
Du - och jag - kan tycka att dessa lagar inte är tillräckliga, men det är domstolarnas sak att döma enligt Svea Rikes Lag och det är så det går till. Om du inte har några uppgifter som backar upp att så inte är fallet.
Ändå är det så att det du kallar undanflykter är de fakta som lagstiftande församling måste ta hänsyn till. Att du kallar det undanflykter tycker jag visar på en två olika saker.
- Du vet kanske inte hur det går till att stifta nya lagar
- Du tycker att grundlagen,
internationell rätt, andra lagar, lagar och direktiv som gäller i Sverige som en följd av medlemskapet i EU inte behöver tas hänsyn till i fråga om nya lagar.
OM lagar stiftas som i det senare fallet riskeras det att de nya lagarna ogiltigförklaras och kanske kommer återvisningsbeslutatt kallas tillbaks - och det är något du inte vill.
SD kan säkert i sin okunskap göra nya hittepå-lagar , men om de blir giltiga tror jag inte ett ögonblick på. Lagrådet är väl den instans som kontrollerar nya lagar.