Så allting gick skrev 2023-06-03 20:12:31 följande:
Visa gärna källa på att Thorbjörn gjorde något fel i sitt beslut? Han gjorde helt rätt beslut, något ingen annan vågat göra, eller ens visste vad man skulle göra, inte ens ÖB visste vad dom skulle göra.
F.. örståelse av texten du citerar brister.
Har någon sagt att Fälldin gjorde fel i sitt beslut? Säkert har någon det. Själv tror jag att det var detta som fick ryssen att vända och skicka hem 'räddningsstyrkan'. Rätt gjort av Fälldin som jag ser det. Du har naturligtvis rätt att tycka annorlunda.
Om Fälldin gjorde rätt eller fel eller om han följde eller inte följde lagen (vilket jag uppfattar att han gjorde som statsminister) är dock inte samma sak som pandemihanteringen.
En atomvapenbestyckad rysk ubåt och en rysk 'räddningsstyrka' på väg är inte alls samma situation som den pandemi som enligt svensk lag ska hanteras av ansvarig myndighet. Som jag skrev, svensk krislagstiftning uppdaterades inte i slutet på 00-talet till att omfatta en situation som pandemin, riksdagen stödde inte en utökning av krislagarna.
Igen , du måste börja svara på det du citerar och använda dig av verkliga fakta och bygga argumentationen på verkliga förhållanden i svensk parlamentarism. En del (eller deflesta) av dina argument är tillämpliga i en bananrepublik med tvivelaktigt förhållande till sanningar och lagar.
Keep up the good work mannen