Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Du har dock rätt i att godhetsapostlarna på vänsterkanten gärna sprider bilden att högermänniskor är onda och vänstern goda. De verkar ha lite svårt att ta när det framkommer att er förre partiledare är insyltat som meetoo-marodör.
Jag kan ju tycka att godhetsapostlarna borde bli er förvånade och upprörda när deras egen f.d ledare visat sig vara lika usel som vilken Sverigedemokrat som helst, eller? Väntar du dig så lite från vänsterledare.
Hur brottsoffret upplever situationen är självfallet individuellt. Jag tror dock att brottsoffer med vänstersympatier får sig en tankeställare efter ett övergrepp från en godhetsapostel.
Vi diskuterar övergrepp mot kvinnor och jag påpekat att en moderat landstingspolitiker under veckan har fått lämna sina uppdrag pga. olämpligt beteende mot kvinnor och en sverigedemokratisk tjänsteman på SDs riksdagsparti blivit polisanmäld för våldtäkt.
Din kommentar till detta är att "SD och M aldrig utgett sig för att vara nån slags godhetsapostlar".
Du får det onekligen att låta som att det är värre om en man som säger sig stå för det goda (jag misstänker att du menar män som definierar sig som feminister och propagerar för att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män) utsätter kvinnor för övergrepp än om en moderat eller sverigedemokrat utsätter kvinnor för övergrepp.
Själv tycker jag att alla övergrepp mot kvinnor är lika svinaktiga och det är inte en förmildrande omständighet att förövaren är sverigedemokrat eller värre om förövaren är feminist.
Sedan tycker jag att du förmedlar en oriktig bild. Virtanen och Ohly har fått mycket mer uppmärksamhet i media och mött mer kritik än den moderat som under veckan fick lämna Stockholms läns landsting eller den sverigedemokratisk tjänsteman på SDs riksdagsparti blivit polisanmäld för våldtäkt.