Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Jag kommer inte ihåg om jag har postat denna länk tidigare men den förklarar på ett lättbegripligt sätt varför Expressen har fel: www.politism.se/kawa-zolfagary/juholt-det-senaste-offret-for-sommartorkan/
Jag vill varna för känsliga FL-debattörer för satirteckningen nedan.
Haha. Nog trodde jag att du kände till fenomenet arbetsgivaravgifter.
Jag tror att O påstått sig kunna räkna i något sammanhang. Varför inte be hen hjälpa dig.
Jag kan kolla sen och se om ni räknade rätt. Räkna på 30 procent på ett ungefär så hamnar ni inte alltför fel.
Lycka till
Nyss var den usel. Men du menar kanske att en genomsnittlig lön är usel. Du hade jobbat inom facket va?
Har du snöat in på lönekostnaden på Politism
Hur har du resonerat kring det faktum att lön till övriga anställa bara uppgick till 298 tusen år 2014?
Hur resonerar du kring det faktum att det kan ingå lönekostnader för inhyrd personal och konsulter i beloppet på raden löner till övriga anställda men att uppgift om antal inhyrd personal och konsulter inte behöver ingå i uppgiften om antalet anställda?
Hur har du resonerat kring det faktum att uppgiften om antalet anställda kanske inte avser heltider?
Allvarligt talat, går det egentligen att dra några slutsatser kring lönenivåer baserat på det uppgifter som du har hämtat från Alla bolag?
Jag gjorde en snabb beräkning på vad månadslönen kan tänkas hamna på om lönekostnaden efter semester, sociala kostnader och övriga personalomkostnader (utbildning, friskbidrag, etc) uppgår till 571 000. Enligt min beräkning så borde lönekostnaden då hamna på knappt 33 000 i månaden. Enligt SCB tjänar en privatanställd nyhetsjournalist i genomsnitt 35 400 och då är 33 000 lite lågt kan jag tycka. Tjänar inte du mer än 33 000 kr i månaden?