Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Infrastrukturpionjär: "Rena maffiametoder från Mikael Damberg (S)"
www.nyteknik.se/digitalisering/bahnhofs-vd-rena-maffiametoder-fran-mikael-damberg-6954204
Infrastrukturpionjär: "Rena maffiametoder från Mikael Damberg (S)"
www.nyteknik.se/digitalisering/bahnhofs-vd-rena-maffiametoder-fran-mikael-damberg-6954204
Nåja, de fyller på med nya. I förorterna.
Men de är inte lika intresserade av att gå och rösta. Så då måste det till mass-utskick med SMS för att försöka väcka dem.
På Aftonbladet pågår sorgearbetet:
www.aftonbladet.se/ledare/a/8mOna2/vem-brygger-gravolen-for-nasta-vaka-lofven
Det som av S-ledningen betecknas som en fantastisk framgång innebär i korthet att Fi utplånas, V står märkligt still, MP och S tappar. Vänstersidan tappar 8,8 procent. Det konservativa högerblockets tre musketörer i M, KD, SD vinner 11,6 procent.
Bara 41,7 procent stöder de tre rödgröna partierna i detta val. I Jämtlands län för att ta ett exempel tappar Socialdemokraterna 7,4 procent av väljarstödet sedan EU-valet 2014.
Riksdagsvalet 2018 var enligt Stefan Löfven en folkomröstning om välfärden. Som S förlorade. EU-valet var enligt Stefan Löfven en folkomröstning om demokratin. Som S förlorade. Att någon skulle ta något som helst ansvar för detta är naturligtvis otänkbart.
Vilket alltså bekräftar det jag skrivit. Det är ingen hemlighet att DFs period att stötta makten förändrat retorik och tankar i Danmark - de som ville ha in SD för att ta udden av dem hade alltså inte rätt om utvecklingen i så fall skulle spegla Danmarks utveckling.
C och L har alltså gjort rätt för att utesluta SDs inflytande.
Jag har inga siffror på detta - jag vet bara att bägge sakerna argumenterades det för - bland annat livligt här.
Och jag vet att C och L inte ville att det skulle bli som i Danmark med DFs inflytande. Det var själva grunden för januariöverenskommelsen då både M och KD gled på besked om SDs vara eller inte vara.
Ja, som en symbol för svensk invandringspolitik. För det är den som är "radikal" i sammanhanget. Sverige har alltid varit "radikalast" i klassen på området.
Vad än Danmark hade av liknande idéer så har dessa nu fallit bort.
Du menar att detta är en reaktion på att DF fått "komma in i värmen". Underförstått: hade inte DF fått vara med så hade inte S i Danmark lagt samma typ av förslag som AfS gör i Sverige.
Jag menar att det istället mycket mer troligt är en reaktion på verkligheten och den invandrar-ström som blev så akut år 2015. En anpassning till hur det faktiskt ser ut och vad som faktiskt måste göras.