Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

KillBill skrev 2023-07-21 13:21:12 följande:
    Det stämmer inte att SD har sålt samtiden och Riks (det har bara signalerat att de gärna vill sälja bolagen).  Markcus Allard medverkar väldigt ofta i kanalen Riks sändnuingar och är således betald av SD. 
    Allard medverkar i ett eget program där han framför sina åsikter. SD tillhör en av de flertal politiska partier som ofta får motta Allards kritik.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2023-07-21 13:26:28 följande:
    För detta poddavsnitt fick Markus och Malcolm kritik för att sprida Putins narrativ.

poddtoppen.se/podcast/985799618/markus-och-malcom/ukrainaavsnitt-sondag-27-feb-2022
    Vem framförde den kritiken och vad bestod den av?

07.54 - Allard: "Jag tycker det är rätt av Ukraina att göra motstånd"

Men har inte den här tråden kommit att handla väl mycket om Allard/ÖP nu!? Hur kom vi in på det? Var det någon som försökte göra Allard till en icke trovärdig kritiker av S? Eller vad är syftet med dina inlägg om Allard?
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2023-07-21 16:05:36 följande:

Jag tror att det var du som tog upp Allard, men inte vad hans kritik bestod av.  Du får gärna redogöra för allards ståndpunkter om du vill diskutera dem.

Han säger det själv i länkad video. Förstahandskällan är bäst.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2023-07-22 10:56:01 följande:

Du måste lyssna igenom hela programmet bland annat svamlet från Markus och Malcolm om att det är Väst fel att Ryssland anfallit Ukraina pga. deras ambitioner om att Ukraina ska ansluta till Nato, att Putin invaderat Ukraina pga. vilja att avnazifiera Ukraina att det skulle ha pågått en etnisk rensning av ryssar i Ukraina.  Markus och Malcolm stödjer alltså den bild som Putin vill sätta.

Det är ju inte osanning att ryssar behandlats illa i Ukraina.
  • Tom Araya
    Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
    Jag håller med om att det var bättre förr.
    Men förr var politiker lite mer ansvarsfulla och då behövs inte partier som SD.
    Jag säger inte att SD är ett bra alternativ, men folk tar alla alternativ när de etablerade misslyckas och frånsäger sig sitt ansvar.

<iframe src="www.facebook.com/plugins/post.php%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fhenrik.mattsson.79%2Fposts%2Fpfbid0azaGpV5Qz8TtFPz9iykvzTFi5pHMCpgASq766ad3S1V5DQPQgsWUn8nYeaQ9Y62Ml&show_text=true&width=500" width="500" height="272" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share"></iframe>
  • Tom Araya

Komikern Claes Eriksson (som jag vill minnas är liberal) skämtar om en högerorienterad tankesmedja på ett väldigt träffsäkert sätt.

• Tom Araya

Jag vill hävda att dagens socialdemokrater tappat sitt ursprung och målgrupp... därmed även sitt syfte.

Kan det vara så att "Svensson" fått det för bra för att förstå fördelarna med ursprungliga socialdemokratiska tankarna och att dagens socialdemokrater försöker att på något sätt anpassa sig efter dagens väljare?

Satir, men kan det även vara ett exempel på det jag ovan skriver om?

• Tom Araya
    klyban skrev 2024-06-09 13:45:34 följande:
    Nä, det är du som försöker desinformera att S är nått dåligt och pga din agenda och ilska över att SD blivit avslöjade med trollfabriker i över ett decennium.
    ...och satiren i "Herr Talman"?
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?