Inlägg från: Draken55 |Visa alla inlägg
  • Draken55

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Gösta Berglings saga,  oj vad viktigt den känns idag, när i princip hela vänstern kastat allt som har med Sverige att göra i slasken, när allt som är svenskt bespottas, när till och med Kulturministern är på konferenser där man påtstår att mjölk!, är rasistiskt! 
    samme kulturminister som försöker ordna om alla museer så att de inte skildrar svensk histoia , som vi känner den,
    samme kulturminister som nyligen gav medalj till den nu sexbrottsmisstänkte kulturpersonligheten, som fått miljoner i statliga bidrag....

Plötsligt blir ett gammalt epos väldigt viktigt...??    Hyckleriet är så stort att man inte orkar bry sig snart.

• Draken55
    FDFMGA skrev 2017-11-24 11:52:01 följande:
    Nja, det var visst någon person som ville slå vad om 10.000 kronor och som sedan började dilla om förföljelse av högeråsikter när inlägget raderades. Hen förstod aldrig att FL inte är en vadslagningssajt och att det skulle vara olagligt om det anordnades vadslagning om så stora belopp här på en familjesajt.

Det var ungefär som den där kraken som tutade om att politikerna bestämt att alla ska jobba tills de fyllt 69 år, alltså att man vissa problem med att förstå det vanligt folk begriper omedelbart.

Jag försökte hjälpa personen som ville slå vad genom att föreslå ett vad om en symbolisk krona där mitt påstående är att S kommer att ingå i regeringen även efter valet.

Det vadet ville hen inte anta.
    Vaddå nja?  Ja eller nej, tack.  Du svammlar nåt otroligt.

" ungefär som..  den där kraken...."  Nej det är det inte alls.  
  • Draken55
    King Markatta skrev 2017-11-24 16:19:26 följande:

S-minister försökte smita från skatten på inkomster på närmare 250 000 från EU - upptaxeras nu av Skatteverket:

www.expressen.se/nyheter/s-ministern-ville-inte-skatta-for-eu-inkomster/

Kasta skit på de som möjliggör välståndet i Sverige, industrifolket, går bra, men själv har de inga problem med minimalskatt..  vilket sanslöst hyckleri.
  • Draken55

Jag är förbluffad att 28% enligt opinionen anser att S är det bästa partiet, de pissar ju numera på vanligt folk.På riktigt, de pissar på folk.

Wallström, försökte smita undan skatt för lön hon fått i Bryssel, själv uttalar hon sig dagligen i moralfrågor, anser sig tydligen ha moral???

Minister Fritzon, samma där, hyckleriet stort som en spärrballong.

Borgarråd i Stockholm tafsar på brudar, får fallskärm!! på ca 5 miljoner som straff???    blir bara notiser i media.

Sahlin, före detta partiordförande, nu fälld för skattebrott, notorisk kriminell, den typiske sossepolitikern?

Löfven, en stackars scapegoat, som nog menar väl men är lika klok som, ja, som  en...  ja han är väl kanske inte så smart.  

• Draken55
    Anonym (S för Sverige) skrev 2017-11-27 10:38:35 följande:
    Du glömde att ta med de korrupta i allianspartierna som gav bort ca 120miljarder av svenskafolkets tillgångar till nära och kära samt till partivänner under 8år samt lämnade över en skatteskuld på  60miljarder och notan fick skattebetalarna

nej fy fa för korrupta politiker    
    Ok. har du nåt kött på benen om det du fantiserar om?

120 miljarder till nära och kära...  
    skatteskuld på 60 miljarder?

Jag som trodde SD väljarna var de som var värst på fantiserande, ack så fel jag hade...:)
  • Draken55
    Anonym (S för Sverige) skrev 2017-11-27 10:58:03 följande:
    Om du går in och läser statens finanser så får du svar på dina frågor och det är en mörk läsning som väntar vad som hände med statsfinanserna under allianstiden.
    men enligt AB så är det bara smärre felaktigheter som inträffade men varje skattekrona som slarvas bort är en stöld från skattebetalarna.
    Jag är ledsen, jag ser inget om 120 förskingrade miljarder....till nära och kära...

Är det den här nivån ni inom vänstern ska hålla, så ett gott råd, ha en reservplan för er försörjning......kanske bli borgarråd  med fallskärm?
  • Draken55

Nu vek sig S i frågan om de ensamkommande från Afghanistan, de får amnesti, man använder inte ordet amnesti men det är precis vad det är. AMNESTI

Dessutom gåller lagen om anhöriginvandring så vi lär se skulle jag gissa 50.000 till inom en snar framtid, minst.

Löfven verkar vara villig till vilka eftergifter som helst bara han får lov att att kalla sig statsminister. Ett parti med typ 5% i opinionen bestämmer vår flyktingpolitik, en extrem flyktingpolitik olik alla andras.

Jag har svårt att se hur S inte ska förlora röster på detta framförallt till MP , delvis till SD.  Totalt ryggradslöst och utan kompass.

Det finns inget alternativ nu, Kristersson måste göra sig av med Löfven, om han vägrar gå, för bort honom med våld?

• Draken55
    KillBill skrev 2017-12-02 10:10:14 följande:
    Jag har svårt att ta människor som jobbar svart och klagar på samhällets resurser på allvar. 
    Bättre om de åker taxi för skattemedel för 50.000 om, året, då är de goda överklass-sossar... respekt!!  not?

Folk har rätt att klaga, vi lever inte i DDR, ännu....
  • Draken55
    Anonym (mr happy) skrev 2017-11-30 21:33:35 följande:
    Hörde om ett gäng som vid sidan av ordinarie arbete öppnat ett litet gym. Gymet arrangerar s.k "träningsresor" och vips kan man åka på solsemester på bolagets pengar.

Skatteplanering börjar bli väldigt populärt.
    Ångrar själv att jag varit lite för ärlig, i princip alla politiker och tjänstemän i stat och kommun tänker ju bara på sig själv och deras plats vid köttgrytan..
  • Draken55
    Anonym (mr happy) skrev 2017-11-27 22:10:58 följande:
    Efter att MP idag visat att man dikterar flyktingpolitiken oavsett rödgrön röra eller Allians, så anar jag att SD kan stiga till höjder som ger godhetsapostlarna spasmiska ryck.
    Varken S eller MP vinner på den "godhetsuppgörelsen".  
    Sverige är ett abdsurdt dårhus, låter utländska  ljugande och bedragande medborgare demonstrera  i och utanför riksdan och påverka politiken.
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-12-02 11:44:58 följande:

Nu tänker du fel. Det var Ulf Kristerssons som åkte taxi för 50 000 kr om året och han är moderat.

Du är en lättviktare i debatt, ingen har anklagat partiledare för hur mycket de åker taxi, va pratade om en lokalpolitiker i stockholm, en självutnämd småpåve.

Jämföra äpplen och päron, det är ännu en av dina paradgrenar, väx upp!
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-12-03 10:44:37 följande:

Ja precis så är det. Märkligt att någon vill ta ifrån riksdagsmän något som gäller på övriga arbetsmarknaden eller som vill införa restriktioner som riskerar att göra våra riksdagsmän mindre effektiva.

Vänstern, den nya överklassens försvarare, er trovärdighet påminner om medeltidens hovnarr, han hade väl samma funktion?
  • Draken55
    Anonym (mr happy) skrev 2017-12-02 20:43:07 följande:
    Så hade hade inget problem med att Kristersson åkte taxi?

Vad tycker du förresten om Mona Sahlins förehavanden? Nu dömd för skattebrott? Samröre med ytterst tveksam figur. Detta var alltså vår statsministerkandidat för bara några år sedan.
    2 ministrar i den nuvarande rödgröna röran regeringen har försökt att undkomma svensk skatt, det är väldigt tyst om det på DN SVT och aftonbladet......  knäpptyst i media, konstigt, media är ju högerstyrd???   suck.
  • Draken55

S fick i valet 2014 31% att de får över det i valet 2018, nån som vill sätta pengar på det?  kom igen, det motsvarar väl att köpa en lott i deras lotteri...

Gammelmedia rapporterar, säger nicket som trodde att M skulle hamna under 10%, ja alla som är födda efter 1950 vet hur tillförlitliga de är....  

• Draken55
    KillBill skrev 2017-12-05 07:22:12 följande:

Nu var det så att kritiken i denna tråd började med att finansborgarrådet i Stockholm, Karin Wanngård åkt taxi (trots att hon bara hade åkt taxi för mindre än hälften av vad Kristersson åkt taxi för). När det gäller Karin Wanngård så är det ingen som försvarat henne med att det kan handla om säkerhet eller att hon kanske hade med sig mycket packning (som vissa här i tråden har föreslagit när det gäller Kristersson). Beror det på att hon är kvinna eller på att hon är socialdemokrat?

Fel, du hittar på, det var DU som drog in partiledare  Kristersson i ett försök att fokusförskjuta.

Dessutom ljuger du igen, du försvarade visst detta borgarråd, du drog in ditt eget taxiåkande som jämförelse och menade att hennes taxinotor inte var anmärkningsvärda.

Det blir väldigt märkligt om du skriver inlägg för att motsäga de inlägg du tidigare skrivit.
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-12-05 15:58:29 följande:

Det var du som startade diskussionen genom att prata om att överklass sossar åkte Taxi för 50 000 kr om året. Jag har frågat vem du menar ska ha åkt taxi för 50 000 kr om året men du svarar inte på frågan.  

Det är känt att Moderatledaren Ulf Kristersson åkt taxi för 50 000 kr om året. Vad tycker du om det?

Jag startade ingen diskussion om taxiresor, jag har däremot haft inlagor i ämnet,
    nu får du skärpa dig, att hela tiden emotsäga vad du tidigare skrivit är inte bra...

Att jämföra en partiledare med ett borgarråd är att fokusförskjuta, vänsterns paradgren,
    men  rent allmänt är min inställning att politiker ska vara försiktiga med andras pengar.
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-12-06 06:50:36 följande:
    Varför svarar du inte på frågan vad borgarrådet heter?
    Vad är det fär mening att svara på dina infantila frågor?, i vart och vartannat inlägg sitter du ju och fabulerar och medvetet halvljuger i avsikt att förleda??  
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?