Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
"Den utveckling vi ser i Sverige ligger i linje med auktoritära högerregimers agerande runt om i världen. Där opposition och andra kritiska röster tystas för att stärka sin egen makt. Där enskilda etniska och religiösa grupper föraktas."
Är du dum på riktigt
?
Är det "hat och hot" mot svenska muslimer att riva/upplösa moskéer som exempelvis uppmanar till förföljelse av judar (eller värre) eller uppmanar till lilla/yttre jihad (en viktig skillnad från stora inre/jihad) mot västvärlden/Sverige eller uppmanar till grövre hedersförtryck, barngiftemål, parallella domstolar et cetera?
Vad är alternativet i sådant fall? - för att då inte vara skyldig till "hat och hot" mot svenska muslimer.
Sedan kan jag helt klart tillägga att tonen är onödigt rå mot svenska muslimer på en del håll i sverigedemokraternas svallvågor (bland en del väljare och så vidare och knappast otänkbart längre upp i partiet än så, över så att säga gräsrötterna, inget att sticka under stolen med - för långt kan det absolut gå).
Misstänksamheten över lag - för mig och för min del - överdriven men det är också givet och självklart att vi behöver markera där det behövs.
Aja, det blir bara märkligare och märkligare.