Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
"Den utveckling vi ser i Sverige ligger i linje med auktoritära högerregimers agerande runt om i världen. Där opposition och andra kritiska röster tystas för att stärka sin egen makt. Där enskilda etniska och religiösa grupper föraktas."
Är du dum på riktigt
?
Är det "hat och hot" mot svenska muslimer att riva/upplösa moskéer som exempelvis uppmanar till förföljelse av judar (eller värre) eller uppmanar till lilla/yttre jihad (en viktig skillnad från stora inre/jihad) mot västvärlden/Sverige eller uppmanar till grövre hedersförtryck, barngiftemål, parallella domstolar et cetera?
Vad är alternativet i sådant fall? - för att då inte vara skyldig till "hat och hot" mot svenska muslimer.
![](https://www.familjeliv.se/gallery/image/5406707/full_600/phptGVfoq17163.jpg)
Sedan kan jag helt klart tillägga att tonen är onödigt rå mot svenska muslimer på en del håll i sverigedemokraternas svallvågor (bland en del väljare och så vidare och knappast otänkbart längre upp i partiet än så, över så att säga gräsrötterna, inget att sticka under stolen med - för långt kan det absolut gå).
Misstänksamheten över lag - för mig och för min del - överdriven men det är också givet och självklart att vi behöver markera där det behövs.
Aja, det blir bara märkligare och märkligare.