Inlägg från: Jonnynilsson |Visa alla inlägg
  • Jonnynilsson

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

KillBill skrev 2021-02-12 13:39:46 följande:
    S sambarbetar inte med islamisterna. Tänker du möjligtvis på moderaterna som hade en riksdagsman som nuförtiden företräder muslimska brödrarskapet i Europa?
    Eller hur. Klicka här och se lite rubriker från google.
  • Jonnynilsson
    Jonnynilsson skrev 2021-02-12 13:49:44 följande:
    Eller hur. Klicka här och se lite rubriker från google.
    Verkar som om länken förstörs av forumet.
    www.gp.se/debatt/s%C3%A5-har-islamisterna-byggt-upp-sin-maktbas-i-sverige-1.11763841

Med Google gärna Socialdemokrater och muslimer så får ni lite läsning.

• Jonnynilsson

Vår feministiska sosseregering fortsätter att leverera. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/kRQmJX/christalline-36-utvisas--trots-fem-ars-aktenskap-och-tva-sma-barn

Syskonen Astor, 4, och Elsa, 2, kommer snart bli av med sin mamma på obestämd tid. Trots att Christalline Santos Larsson från Filippinerna sedan fem år tillbaka är gift med svenska Joel Larsson, 33, har hon i veckan utvisats från makens hemland.

Migrationsverket bedömer inte barnen som unga nog för att hon ska få ansöka uppehållstillstånd i Sverige och vara med dem i väntan på ett beslut ? en process som enligt myndighetens hemsida kan ta över ett år.

? De tar bort svenska barns rätt att bo med sin mamma och för mig är det ofattbart, säger Christalline, 36.
    Man gör allt man kan för att 9000 afghanska män utan asylrätt skall få stanna. Men splittrar gärna en barnfamilj. Man utvisar inte våldtäktsmän med hänvisning till att de kan få det svårt i sitt hemland. Men man splittrar gärna en barnfamilj.

Se nu till att vakna Svensson! Vi kan inte ha det så här. Rösta bort idioterna som förstör vårt land!
  • Jonnynilsson
    Jonnynilsson skrev 2021-02-22 11:21:11 följande:

Vår feministiska sosseregering fortsätter att leverera. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/kRQmJX/christalline-36-utvisas--trots-fem-ars-aktenskap-och-tva-sma-barn

Syskonen Astor, 4, och Elsa, 2, kommer snart bli av med sin mamma på obestämd tid. Trots att Christalline Santos Larsson från Filippinerna sedan fem år tillbaka är gift med svenska Joel Larsson, 33, har hon i veckan utvisats från makens hemland.

Migrationsverket bedömer inte barnen som unga nog för att hon ska få ansöka uppehållstillstånd i Sverige och vara med dem i väntan på ett beslut ? en process som enligt myndighetens hemsida kan ta över ett år.

? De tar bort svenska barns rätt att bo med sin mamma och för mig är det ofattbart, säger Christalline, 36.
    Man gör allt man kan för att 9000 afghanska män utan asylrätt skall få stanna. Men splittrar gärna en barnfamilj. Man utvisar inte våldtäktsmän med hänvisning till att de kan få det svårt i sitt hemland. Men man splittrar gärna en barnfamilj.

Se nu till att vakna Svensson! Vi kan inte ha det så här. Rösta bort idioterna som förstör vårt land!
    Har du någon kommentar till detta KillBill?

Det är inte första gången det händer. Man läser om duktiga och självförsörjande forskare som åker ut. Viktig arbetskraft i industrin som åker ut. En kille på en pizzeria blev utslängd ur landet för hans arbetsgivare hade lämnat fel uppgifter. Det gick inte att överklaga.

Det finns som sagt många likande historier där hyggliga självförsörjande människor blir utslängda ur landet. Men mördare och tjuvar får stanna.
  • Jonnynilsson
    KillBill skrev 2021-02-23 11:43:35 följande:

Den självklara kommentaren är att din anklagelse är fel eftersom det inte handlar om ett regeringsbeslut.  

Det är självklart olyckligt när att familjer och barn hamnar i kläm men jag är tyvärr inte säker på att det finns majoritet i riksdagen för att liberalisera reglerna kring anhöriginvandring. Det är tyvärr mycket som talar för att det brunblå blocket skulle motsätta sig detta eftersom det skulle kunna påverka den totala anhöriginvandringen.  

Den självklara kommentaren från dig borde vara: Jag skäms som socialdemokrat över att mina ledare inte kan bättre. Man har haft många år på sig att åtgärda detta som slår så snett och splittrar familjer. Men det verkar som om vi hellre behåller våldtäktsmän och förnedringsrånare.
  • Jonnynilsson

Jag blev väldigt road av hur Jimmy plattade till Nyamko i Agenda.
    Ta en titt själva.

• Jonnynilsson

Väldigt trist det som hände i Vetlanda. Mina tankar går till offren och anhöriga för detta meningslösa dåd.

Gärningsmannen är en 22 årig Afghan som kom till Sverige 2018 som ensamkommande. Alltså en raketforskare/hjärnkirug som kommit lite snett i samhället. Hur kunde det bli så?

• Jonnynilsson
    Jonnynilsson skrev 2021-03-04 11:51:29 följande:

Väldigt trist det som hände i Vetlanda. Mina tankar går till offren och anhöriga för detta meningslösa dåd.

Gärningsmannen är en 22 årig Afghan som kom till Sverige 2018 som ensamkommande. Alltså en raketforskare/hjärnkirug som kommit lite snett i samhället. Hur kunde det bli så?

Ajdå! Rättar mig själv!

Gärningsmannen kom redan 2016 utan asylskäl men tack vara gymnasielagen som sittande regering drev igenom fick han förlängt uppehållstillstånd 2018 till 2020.

2020 ansökte han om förlängning av uppehållstillståndet igen men inte fått beslut.

Gärningsmannen har flera gånger åtalats för narkotikabrott. Och nu förstört livet för sju personer och ett antal anhöriga. Påminner lite om mordet på Ikea för några år sedan. 

Är det någon som fortfarande tycker det är en bra ide med alla dessa människor som är helt utan asylskäl lever här på våra skattepengar ?
  • Jonnynilsson

Ja det blir ju en fin extrautgift om sossarna lyckas införa fastighetsskatten igen. Idag betalar jag lite över 8 000 kronor av en helt outgrundlig anledning för att jag har valt att bo i eget hus. Ett straff som inte drabbar andra boendeformer. Varför?

Men om sossesvinen driver igenom sin tänkta 1% beskattning blir det runt 40 000 kronor per år som vi får betala för att bo i vårt eget hus. Jävla svineri rent ut sagt!

Se nu till att rösta bort sossesvinen nästa år.

• Jonnynilsson
    KillBill skrev 2021-03-17 12:27:13 följande:
    I denna fråga lyssnar S på nationalakonomerna och ett av S syften med en skattereform där fastighetsskatten återinförs är att minska inkomstklyftorna som ökat de senaste åren. Samtidigt som fastighetsskatten återinförs skapas utrymme för att sänka andra skatter. Det är fasktiskt riktigt smart!

www.dn.se/ledare/lars-calmfors-darfor-ar-fastighetsskatten-logisk/
    Så tänker och talar bara en fattig bidragsberoende sosse.

Varför skall jag straffbeskattas med över 40 000 kronor varje år för jag har valt att bo i eget hus. Idag betalar jag drygt 8 000 kronor och det fan inte rätt det heller men jag har lärt mig att leva med det.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?