Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Grattis, du vann just förstapris i anekdotisk bevisföring 2020!
Grattis, du vann just förstapris i anekdotisk bevisföring 2020!
Javisst har du fel i att inte polisen tar emot så många anmälningar längre. Titta på statistiken så ser du att du har fel.
Det krävs en polisanmälan för att få ut något på försäkringen och samhället ser idag mycket allvarligare på våldshandlingar än mad man gjorde på tex 60- och 70-talet. Ta skolan som exempel. Det var extremt ovanligt att elever i grundskolan polisanmäldes av skolan för 50 år sedan. I dag sker sådant hela tiden för sådant som tidigare inte anmäldes.
Mängder av anmälningar vägras tas emot av polis.
Det var du som påstod att polisen inte tog emot så många anmälningar längre men om du kollar statistiken så tar Polisen emot lika många anmälningar som förr.
Därför är det du som har att bevisa att polisen inte längre tar emot lika många anmälningar. Vad bygger du påstående på förutom ditt märkliga egna upplevelser
För övrigt kan jag säga att hade en polis nekat mig att polisanmäla ett brott hade jag gjort en JO anmälan. Är du eftergiven som person eller vad beror det på att du inte propsade på att polisen skulle ta emot din anmälan?
Jag sammanfattar de regeringtrognas inlägg för er nytillkomna läsare:
Vi har aldrig haft det så bra som nu. Och det är Alliansen fel att det är så himla dåligt nu.
'de regeringstrogna' - märkligt ordval du gjort här - motsätter sig nyssnazisters och andra och auktoritäras försök att öka polarisering och sprida alternativa sanningar.
Hur tänker man egentligen om man använder termer som 'regeringstrogna' - vilken föreställningsvärld lever man då i? Vad tror man om det svenska samhället då?
Kallar du honom nazist för att han inte tycker som du?
Vem har kallat någon nazist?
Menar du att skribenten i fråga har som motiv att öka polarisering och sprida alternativa sanningar? Har du belägg för det?
Jo, absolut. och det gäller alla regeringar som står för en liberal demokrati. Du vet vilka som vill annat
Du har fel. Brottsligheten skenar inte vilket denna graf visar
sedan byter du snabbt fokus till något annat.
Det går inte att ta dig på allvar.
Varför skriver du så? Federley har väl inte gjort något och dessutom är han centerpartist så frågan är varför du vill diskutera honom i en tråd om Socialdemokraterna?