-
Hypotes? Saker går riktigt på fel håll i det här landet, det är ingen hypotes, det är fakta.Missermajser skrev 2017-11-16 12:54:25 följande:Du orkar inte leta upp något att stödja din hypote på antar jag.
-
Jag har redan beskrivit det i mina inlägg! LÄS TRÅDENMissermajser skrev 2017-11-16 15:42:49 följande:
Ok, berätta nu om dina fakta som stödjer att S och MP är ansvariga för den svenska kriminaliteten mm och att det går utför med Sverige.
Jag har förstått dina värderingar så skippa dom nu och kom till fakta.
du trakasserar mig och förstör debatten! -
SD?? ständigt detta SD, varför ska jag svara på dina/era fantasier om SD???Anonym (S för Sverige) skrev 2017-11-18 15:55:05 följande:Jag har läst tråden men ingenstans har jag läst någon fakta bara egna uppfattningar?
de förbättringar som du efterlyser har vid samtliga tillfällen röstats ned av SD i riksstaden utom när DÖ levde.
så frågan är om SD vill driva Sverige till 1800 talet? -
Ok.Falkortheluckdragon skrev 2017-11-18 22:27:03 följande:Lol
Ja berätta jag vill också sååå gärna veta.. Vad har S gjort och Mp gjort som är så fel? Varför skulle de vara orsaken till att allt fler tjejer är otrygga, att cirka 45 procent i förorten är otrygga ute...? Eller att sjukvården blivit sämre med längre köer och mer våld, att poliserna blir attackerade... Sjuka och gamla inte får rätt till assistans eller blir av med sina hem.. Alltså, varför skulle sittande politiker ha något med det att göra?? *undrar*
Jag spinner på här, men svarar indirekt för jag anser denna sign missmaja
, redan fått svar , och bara tjatar.
De har i 3 års tid varit oförmögan att se konsekvenserna av den enorma flyktingpolitiken, alla kurvor ang. brott trygghet och samhallssammanhåållning pekar rätt ner i källaren, eller upp vad det gäller brottslighet.
De hade makten att stoppa flyktinginvasionen, gjorde inget förrän i allra sista stund, då öppna gränser plötsligt blev stängda gränser, totalt hyckleri.
Förnekar hela tiden verkligheten i en infantil rädsla för att bli kallade rasister, inte ens de skötsamma flyktingarna som kommit hit fattar vad de håller på med, de anser också man ska ha hårdare tag mot de som inte sköter sig.
Läter den rigtiga välfärden sakta men säkert urholkas, samtidigt som man behåller världens högsta skattetryck, inte minst mot låginkomsttagare, de blir tvingade til att säka bidrag, det är ju ren terror och totalförnedrande.
Finns mycket mer.... -
Att S skulle locka tillbaka de som flytt till SD ser jag som helt osannolikt.Anonym (Guttaperka) skrev 2017-11-22 09:44:19 följande:
Jag tror att både S och M har goda förutsättningar att öka på bekostnad av framförallt SD den närmaste tiden (vi får väl se vilka skandaler som uppdagas på SD:s landsdagar ;)).
Det verkar dock också - enligt media - som att oenigheten mellan S och MP i amnestifrågan för de afghanska ungdomarna riskerar att få stora effekter. Jag hoppas att S har förmåga att stå upp för asylsystemet (även om jag personligen helst hade sett att ungdomarna fick stanna). Hur omvärlden (och vi själva) betraktar asylsystemet måste gå i första hand. Men jag vågar inte sia om hur det påverkar S i opinionen om man låter ungdomarna stanna.
Det är bara partiledningen där som står emot MPs extremism, flera grenar inom S , SSU s-tanterna, s-religiösa, vill att fler flyktingar ska få stanna. -
Ska Danmark bestämma vår politik? tror inte det.KillBill skrev 2017-11-22 07:57:51 följande:
Danska socialdemokraterna ökar ordentligt i kommunvalet medan venstre (Danmarks högerparti) och danska folkeparti tappar kraftigt.
www.b.dk/politiko/danskerne-har-talt-venstre-og-dansk-folkeparti-lider-nederlag
Nyss ville du /ni att Aftonbladet skulle bestämma hur landet skulle regeras, nu ska Danskarna bestämma?
Desperation igen? -
Du , det är nog talmannen som bestämmer det, eller du tror på allvar att vi lever i en diktatur?? Dina kunskaper förklarar mycket av vad du säger och tror här.FDFMGA skrev 2017-11-22 14:10:58 följande:Stefan Löfven har ju redan förklarat att han sitter kvar efter valet.
Helt rimligt iom att S är det största partiet.
Så det kommer att börja med att de forna allianspartierna får göra gemensam sak med Åkesson, somliga med obehagskänslor, andra med glädje.
Vem vet, kanske man kan ordna en liten MSD-gemensam förbrödningstillställning då i batikhäxejaktens tid.
Jag tror M och SD kommer att finna varandra, kanske Hanif Bali kan fungera som en förbindelselänk partierna emellan. Jag har fått uppfattningen att han är omtyckt bland sverigedemokrater -
Gick åt fanders?? ska folk som bor där inte betala för boendet, eller du tycker det är en bisak. Bygga , inga problem, men ska staten betala allt och dessutom hyran för evigt, då är det ju kört.KillBill skrev 2017-11-22 18:46:52 följande:
Skämtet var större förut när kommuner som Malmö, Södertälje och kranskommuner till Stockholm och Malmö fick ta allt ansvar för hela Sveriges flyktingmottagande. Det är självklart inte bra att flyktingar får förtur till bostäder men detta beror till stor del på att det har byggts alldeles för lite lägenheter under en lång rad år. Under åren 2007 - 2014 ökade Sveriges befolkning i genomsnitt med ca 100 000 personer per år samtidigt som det i genomsnitt bara byggdes 20 000 bostäder per år. Inte konstigt att det gick åt fanders.
Den befolkningsökning vi nu ser i landet är väldigt lite gott, bara elände. -
Ja ,och? han är ju sosse, frågor på det?FDFMGA skrev 2017-11-23 16:35:34 följande:Perfekt, det där är en riktig skithög och intrigör,
-
Ok, får jag fråga, var det du som menade att M snart skulle vara ett 10% -parti, bara så vi har koll på vem som kommer med denna förutsägelse.FDFMGA skrev 2017-11-23 21:55:06 följande:Det tror inte jag, men det är ju inte omöjligt.