Inlägg från: Borgaren |Visa alla inlägg
  • Borgaren

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Flash Gordon skrev 2017-08-01 14:33:21 följande:

Sedan är det förstås skillnad på att anklagas för röstfusk och att faktiskt erkänna/bli dömd för röstfusk.

Kulturen i Sverige är ju att här är allt frid och fröjd, valfusk det finns i andra länder.

"röstskolan" är ju ett solklart valfusk, organiserat dessutom.
  • Borgaren
    Anonym (Ygeman?) skrev 2017-08-09 09:42:14 följande:

Hur kunde Ygeman få bli gruppledare?

Enkelt, han är sosse, en sosse som är inkompetent får ett annat jobb i motsvarande nivå. 

Jämför  Sahlin, Juholt Löfven  osv osv.

Det positiva är att han numera endast kan ställa till skada internt i den socialdemokratiska gruppen, det kan de gott ha.
  • Borgaren
    Flash Gordon skrev 2017-08-08 13:10:44 följande:

Det här är så roligt på så många plan:

www.expressen.se/gt/kommunpolitikern-fuskade-pa-demokratikursen-stangs-av/

Socialdemokratisk kommunpolitiker i Göteborg stängs av från studier för att ha fuskat i kursen "Demokrati i teori och praktik"

Försvarar sig med ett klassiskt: "Jag har varit slarvig".

Skrattande

Återväxten inom S är säkrad.

Fuskade hon verkligen? det är kanske en helt annan tolkning av begreppet demokrati inom S? :))
  • Borgaren

Kanske KillBill skulle vänta på ett valresultat innan hen blir för ivrig i trasorna...

• Borgaren
    Anonym (Ygeman?) skrev 2017-08-11 01:23:02 följande:
    Herrejävlar vilken praktskandal!!

Skulle dock gissa på att hon saknar utbildning värd namnet..
    I allmänhet tänker sällan vänsterfolk, de skapar sig först en bild av den värld/person man ogillar sen hittar de på en historia som passar den.

Finns otaliga exempel.

Ex .nuytralitetspolitiken, de flesta sossar inbillar sig att det var den som räddade oss från krig....vilket är totalt nonsens,
    och med den vrickade logiken ska vi alltså behålla den ..
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 13:58:04 följande:

Det är långt fler svenskar som stödjer neutralitetspolitiken än dem som vill att vi ska lämna den och gå med i Nato. Förmodligen beror detta på att de flesta svenskar inte vill att Sverige ska ingå en allians med Donald Trumps USA, Viktor Orbans Ungern eller Erdo?ans Turkiet..   

Långt fler?, nu ska du inte ta i.

www.dn.se/debatt/stod-for-nato-medlemskap-nu-storre-an-motstandet/

Bara för att man går med i Nato betyder det inte att man älskar Trump, att binda sina åsikter till sånt gör att man stämplas som korkad.

Att stå utanför Nato innebär bara ens ak, när det blir en större konflikt , och det kommer förr eller senare, blir Sverige tvunget att strax innan den bryter ut att gå på knä och slicka röv för att få lov att gå med i Nato.
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 14:36:05 följande:
    Din artikel är gammal. Enligt SvD/Sifo juni 2017 så är en majoritet av befolkningen emot svenskt Natomedlemskap. 
    Att grunda sin syn på dag efter dag-undersökningar  i så stora frågor som Natomedlemskap är infantilt, du skrev att "långt fler...". det är en lögn, i flera år har det varit ganska jämt skägg i diverse undersökningar.
  • Borgaren
    FDFMGA skrev 2017-08-13 15:08:47 följande:
    Hm, perierna är nog ett så kallat hittepåord, det vill säga ett nonsensord som inte betyder något.

Men egentligen låter det rätt bra, skrikhögerns perier - men det skulle ha stått pennor :)
    Å tusan, sitter du och hittar på?, ja det hade vi ingen aning om... (jättefniss)
  • Borgaren

FDMGAGA får väl också försöka ta till sig verkligheten, eller är det roligare att dra en säck över huvet och låtsas?  

2014 är inte med, det var väl samma som 2010.

• Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 16:03:42 följande:

De intressanta har skett efter 2010. i 2010 års val så var socialdemokraterna och moderaterna nästan lika stora. Idag är socialdemokraterna nästan dubbelt så stort som moderaterna, 

lol

Det var som tusan, jag visste inte att opinionsundersökningar styrde Sverige?? du lär mig nåt nytt varje dag KillBill, eller inte...  
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 16:27:30 följande:

Det hade varit intressant om du hade tagit med valet 2014 i din graf. Ännu mer intressant hade det blivit om du hade lagt in resultatet för moderaterna i samma graf. Då hade det blivit tydligt vilket av partierna S eller M som har förlorat mest i väljarstöd de senaste 10 årens riksdagsval...

Det är sannolikt så att moderaterna i nästa års riksdagsval bara kommer att få hälften av de röster som partiet fick 2010. Det kommer bli ett historiskt stort tapp. 

2014 är inte medvetet undantaget, det fanns helt enkelt inte med på en graf .

Och det hade inte förändrat nånting, trenden för S är ju solklar, inte ens du och FDMGAGA kan väl missa den, snälla säg att ni inte kan det .

Dina spekulationer om M , är just  dina spekulationer, inte värda ett piss alltså.
  • Borgaren
    FDFMGA skrev 2017-08-13 16:35:03 följande:
    Du förtjänar en eloge för din okuvliga inställning till att försöka lära dig placera sex bokstäver i rätt ordning.

Du kommer att lyckas så småningom även om uppgiften naturligtvis inte är den lättasteSkrattande
    Ok, tack FDMGAGA.

Jag missar kanske lite bokstäver, ni på vänsterkanten missar fakta sanning och kunskap, jag tror jag klarar mig ganska bra.
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 16:37:50 följande:

Hur svårt är det att skapa en graf som även innehåller valet 2014? Moderaterna tappade valet 2014 nästan 25% av sitt väljarstöd samtidigt som Socialdemokraterna ökade något. Nästa val kommer gapet mellan S och M öka ännu mer, det tror jag att de flesta politiska bedömare inser. 

lol

Tror du jag själv skapat graferna??  Den dan man träffar en vänster på ett debattforum som håller måttet återstå att se...

S har alltid varit större än M, men dina förutsägelser är inte ett piss värda, 1 år i politken är en ocean av tid.
  • Borgaren

Jo förresten, den grafen KillBill visar upp förstärker ju ett S i fallande trend och man ser ju tydligt att gapet minskar mellan sossar och moderater över tid.

Det är ju solklart för alla utom verklighetsfrånvarande sossar att S är en skugga av sitt forna jag, undrar när den insikten kommer till Löfevn?

• Borgaren
    FDFMGA skrev 2017-08-13 16:57:39 följande:
    Nej då, jag ljuger inte.

Gert startade tråden i maj 2015 med frågeställningen hur mycket S kan minska.

Då är det relevant att utgå från maj 2015 och sedan dess har S ökat medan de brunblå minskat kraftigt.

Men du är duktig ändåSolig
    När tråden är statad spelar ingen roll, trådstarten och vad där står är ju hur tydlig som helst.  Att tolka den trådstarten som att det bara gäller från maj 2015 är du nog nästan ensam om att göra.
  • Borgaren
    Anonym (Jag skiter i vad du röstar på.) skrev 2017-08-13 16:54:08 följande:
    Tja o moderaterna är en aldrig tynande sol eller vadå??
    Moderaternas valsiffror är betydligt mer "upp och ner", de har inte den sviktande trend som S har visat upp de sista 30-40 åren.
  • Borgaren
    FDFMGA skrev 2017-08-13 17:05:05 följande:
    Det blir nog bra det där, du är jätteduktig.

Inte desto mindre så finns det idag en tydlig trend att de brunblå partierna minskar medan S öker tydligt och C ökar kraftigt.

Det är inte omöjligt att C blir näst största parti i valet 2018, efter suveränen S förstås. Det skulle borga för en stark mittenregeringSolig
    Det blir väl bra så länge du inte inbillar dig att du bestämmer vad tråden ska handla om? en tråd som du själv inte startat.

De brunblå partierna? , har ja hamnat på en ungkommunist -sida? 

Det är inte omöjligt att månen är gjord av ost, åk dit och kolla vetja. 
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?