Kung Markatta skrev 2016-08-30 00:20:21 följande:
Håller du med om det hon skriver?
Jag refererar till fakta som exempelvis redovisas i den ledare som Bill uppmanade oss här i tråden att läsa. Så här stod det:
"Hon tar upp en grej som faktiskt har inträffat. Socialdemokraterna hade en valskola i Vivalla inför valet 2010. I samband med denna valskola gjordes felgrepp som var så allvarliga att valet i Vivalla fick göras om. En valarbetare följde med de röstande in i lokalen för förtidsröstning. Partiledaren Mona Sahlin var på plats - vilket drog mycket folk. Det blev svårt att upprätthålla ordningen i vallokalen. Det valtält som Socialdemokraterna hade i Vivalla centrum låg för nära vallokalen."
Motsvarande kritik framfördes inte 2014 och det valet behövde inte göras om. Och där backade S.
Generellt och till viss del håller jag med henne. Jag tycker att hennes resonemang kan tillämpas på det du skrev igår. Förekom det valfusk i Vivalla? Vem blev i så fall straffad? Var det inte så att valet gjordes om av andra skäl än att det skulle ha förekommit valfusk?
Alltså hennes synpunkter att man inte får förvränga fakta för att dessa ska passa in i den egna politiska propagandan håller jag med om.
Eller hennes synpunkter på att man ska skilja mellan sak och person och inte som du klassa Politsm som en hatsajt på just de debattekniska grunder hon finner förkastliga.
Om själva sajten Politism har jag ingen åsikt, läser den inte och skulle i så fall behöva göra detta för att kunna uttala mig.
Debatten mellan KillBill och vissa skrikhögerröster här på FL är ett skolexempel på det fenomen Hanne Kjöller tar upp. Skrikhögern påstår något, exempelvis att S vill satsa på parkettgolv på förlossningsavdelningarna. KB förklarar hur det ligger till utifrån fakta medan skrikhögern antingen fortsätter att fabulera eller också låtsas som ingenting och övergår till att skrika om något annat.
Det är faktiskt ytterst roande att ta del av KB:s folkbildningsförsök gentemot en skara som skyr korrekta fakta som pesten. Där kan man snacka om att det är ett omöjligt uppdrag han tagit på sig