Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
S ökar i opinionen, SD tappar.
Trendbrottet: SD ökar inte | Samhälle | Nyheter | Aftonbladet www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21470731.ab
S ökar i opinionen, SD tappar.
Trendbrottet: SD ökar inte | Samhälle | Nyheter | Aftonbladet www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21470731.ab
Stödet för S är nu lika lågt som under Håkan Juholts sista tid som partiledare enligt Sifo:s senaste mätning:
www.svd.se/ny-svd-sifo-s-stodet-lika-lagt-som-under-juholt/om/opinionsmatningar-2015
Tekniskt sett så ligger SD,s minskning inom ramen för den så kallade felmarginalen i mätningar. Det gör inte S.
Alliansen växer på detta. De har också börjat prata om frågor som gäller flyktingar som vore otänkbart för ett år sedan. Så saker man inte talade om, kommer bli mer rumsrent.
Historiskt sett är SD ett väldigt ungt parti när det gäller att vara i riksdagen. Så deras stöd är lite av en raket.
Tittar du sen på S och vilka siffror de haft historiskt. De har nästan eller faktiskt haft majoritet själva. Så finns det väl egentligen ingen inbiten sosse som tycker det är ett lyckat koncept att rasa ända ner till 25%
Helt ärligt så tror jag att flyktingfrågan kan blir den totala dödsstöten för sossarna för lång tid framöver. Bli inte förvånad om S hamnar en dag under SD i %
Vår så kära statsminister får nog återgå till fackrörelsen och leka pamp där. Han är ingen politiker och politiskt är han lika smidig som ett kassaskåp.
Jag vet inte vilken charmkurs vår statsminister och finansminister har gått.. Men den kan inte ha kostat mycket. Annas har de blivit blåsta så det smäller om det. Eller milt uttryckt grundlurade.
Så gott som alla partier gör taktikändringar nu. Dock inte S som bara snackar runt och lovar en massa, S är bara snackare...
Men det enda som räknas på riktigt är nästa val 2018. Mycket kan hända och det är en bra bit på vägen dit.
Under 15%
Undrar vad sossarna är argast på?
Att Löfvén tar in fler än vi kan ge ett drägligt utrymme i Sverige?
Att Löfvén tar från biståndspengarna två gånger, en gång i augusti och en gång nu, och då ganska stora belopp, i augusti tog han en femtedel (=20%)
Att Löfvén inte hjälper tillräckligt många fattiga oavsett var de finns?
Att Löfvén mer eller mindre sagt att vi snart kommer behöva privata sjukförsäkringar för han kommer skära i vård & omsorg?
Att Löfvén ställer folk mot folk?
Säg mig sossar. Vad är ni mest arga på. Eller ska jag göra en poll?