Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Socialdemokraterna är nu 20% större än Moderaterna..
www.svt.se/nyheter/inrikes/sverigedemokraterna-far-okat-stod-i-storstaderna
Socialdemokraterna är nu 20% större än Moderaterna..
www.svt.se/nyheter/inrikes/sverigedemokraterna-far-okat-stod-i-storstaderna
S-debattör kritisk mot "Kära Systerparti":
twitter.com/Jerlerup/status/1720784298066763907
Om Magdalena pressas rejält om Hamas och Palestina och tvingas ta avstånd som vettigt folk samt hjälper till att "hets mot folkgrupp"- klassa mycket av det som sägs/görs mot judar just nu så kan sossarna tappa en rejäl del av sin nya väljarbas som lär gå till Nyans istället. Dessutom är 40-talisterna på upphällningen helt inom några år. Och plockar MP bort tokerierna från sin partipolitik och åter börjar fokusera på miljön så dom sticker ut på ett positivt sätt kan dom också plocka sosse-väljare.
Jag hoppas S landar på runt 20% om några år.
Jag ser att Åkesson gav en del spännande information i sitt tal på arabiska. Tydligen "genererades" Åkesson 1979 (förmodligen tänkte Åkesson att det kunde vara känsligt att prata om "blommor och bin" med målgruppen). Samtidigt imponerade Åkesson genom att visa att han behärskar både standard-arabiska och irakisk arabiska!
Så här skrev jag i mitt inlägg:
"Väljare som går till partier som Nyans eller SD lockas av reaktionära och konservativa idéer dvs motsatsen till det som Socialdemokraterna står för. Detta hade du känt till om du varit påläst"
Det var en kommentar till signaturen som påstod att folk i utanförskapsområden drogs till S för att de attraherades av S politik. Exemplet med Nyans visar ju på något annat och sannolikt handlar det faktum att många i Rosengård tidigare röstade på S om att partier som är representerade i ett utanförskapsområde område lyckas bättre än andra.
Detta har SD insett och det är därför de låter partiledaren prata arabiska. Det skulle inte förvåna mig om även M, KD och L kommer försöka vara mer synliga i Rosengård nästa val.