KillBill skrev 2020-12-28 20:23:25 följande:
Jag har hela tiden påpekat att den SD topp som står åtalad för sexuellt övergrepp är EU parlamentariker för SD så så svårt kan det inte vara att ta reda på vem det handlar om.
Så länge som en dom överklagas av någon av parterna så är domen inte avgjord. SD toppen Peter Lundgren står således fortfarande åtalad för ett sexuellt övergrepp.
Att du väljer att bortse från den panik som det kvinnliga offret kände vid övergreppet och tar gärningsmannens parti är rätt talande..
Du fick det att framstå som det var klarlagt att ett brott hade begåtts. Nu verkar det ju som att det t.o.m saknas en målsägare. Det påstådda brottsoffret och Lundgren är överens om att det var en trevlig kväll.
Av ovanstående skäl kunde jag inte tro att det var Peter Lundgren du syftade på. Friad av tingsrätten är han dessutom, vilket du glömde berätta.
Tingsrätten bortsåg ju uppenbart från denna påstådda panik och till skillnad från dig sätter jag mig inte över domstolen.
Till sist är det ganska talande att du kallar Peter Lundgren - friad av tingsrätten - för gärningsman. Misstänkt får han nog anses vara. Men vi får hoppas att åklagaren har torrt på fötterna denna gång, för det ser väldigt pinsamt ut för henne.